loading...

خزان

بازدید : 5968
دوشنبه 1 آبان 1402 زمان : 21:01

برای اینکه کودک بهترین کمک را دریافت کند ، باید هدف را ایجاد اشتیاق هرچه بیشتر در نظر گرفت و سعی کرد تا آنجا که ممکن است فشار را کاهش داد . از آنجا که قطعات هم رنگ نمی توانند از لبه یا کناره مماس یکدیگر قرار بگیرند (محدودیت جاگذاری قطعات) تلاش بازیکنان برای یافتن جای مناسب برای قطعاتشان هیجان بازی را به میزان چشمگیری افزایش می دهد. با درخواست ازکودک برای شروع شمارش فراتر از یک عدد غیر از صفر، ببینیم آیاکودک قادر به “حساب کردن” است یا خیر؟ در نتیجه تلاش کنید تا بــازی کودکان را به گونه ای طراحی کنید که تمرینهای ریاضی را در جریان آن انجام دهند. روش تعاونی دقیقا برعکس روش شرحی عمل میکند و یکی از بهترین و نتیجه بخشترین روشهای آموزش ریاضی است. روشهای نوین تدرس ریاضی علاوه بر یادگیری مباحث درسی به پرورش ذهن دانش آموزان نیز کمک میکند. در این حالت چند دایره را در اندازههای متفاوت روی تخته میکشیم و به بچهها میگوییم که این شکلها همگی دایره هستند.

نوع تدریسی که برای این آموزش به آن توجه می شود به صورت شفاهی و عملی و در تعداد جلسات متفاوت انجام می پذیرد. زمانی که هر دانش آموز برای کسب مهارتاحتياج دارد با دانش آموزان ديگر متفاوت است. فعالیت کتبی: برای مثال دانش آموز سوال و پاسخ را یادداشت کرده و در زمانی که نیاز شد تحویل میدهد. در این روش دانش آموزان با بازی کردن مفاهیم ریاضی را فرا میگیرند و مطالب آموزشی به سرعت در ذهن دانش آموز تثبیت خواهد شد. این ربات ها، محصول و تولید دست دانش آموزان هستند و با این کار، حس مالکیت و افتخار به دانش آموزان دست می دهد. چينه ها، مکعب های رنگی يک اندازه هستند کهبا کنار هم قرار دادن آنها می توان طول های مختلف ايجاد کرد. معلمان باید با فعالیتهای آموزشی، برای دانش آموز مسئله ایجاد کنند تا آنها با فکر کردن، به دنبال راهی برای حل مسئله باشند.

٣ برای کسب مهارت در استفاده از شابلون نياز به تمرين و ممارست وجود دارد. ٤ دانش آموزان را در موقعيت تصميم گيری قرار دهيد. ∗ اين فعاليت را به صورت عملی با استفاده از چينه های رنگی انجام دهيد. در توضیح این مطلب توجه به چند نکته لازم است: اولا در ذهن انسان و بخصوص کودکان، تنها مطالبی باقی می مانند که مفهومی آموخته شده باشند. اگر چه توانایی ذهنی انسان برای یادگیری بی نهایت است، اما ویژگی های هر انسانی برای یادگیری منحصر به فرد است. ٢ نحوه در دست گرفتن شابلون و قرار دادن انگشتان دست روی آن و رسم شکل با دست ديگر را به دانش آموزان آموزش دهيد. مثلا تصوير دو آدم قد بلند و قد کوتاه و در مرحله مجرد يا ذهني که سومين مرحله آموزشي است معلم از ذهنيات کودک استفاده مي کند. آموزش ریاضی اول دبستان کاری تخصصی است و لازم است معلم از روش های خلاقانه استفاده کند و همچنین اطلاعات روانشناسی بالایی داشته باشد. در این مقاله به روشهای خلاقانه تدریس ریاضی و تاثیر آن در یادگیری مفاهیم و زندگی دانش آموزان پرداختیم. امروزه تدریس به روش قدیمی منسوخ شده و آموزش با روشهای نوین و خلاقانه طرفداران بیشتری دارد.

ریاضی اول ابتدایی اهمیت بسیار بالاتری نسبت به دیگر مقاطع تحصیلی در دبستان دارد. گیره تخته یکی دیگر از فعالیت های عالی برای ایجاد مهارت های ریاضی در کودکان پیش دبستانی است. لارا دریسکل با نگارش کتاب ریاضی با موشی 12: آلبرت سرش شلوغ میشود، در قالب ماجراهای هیجانانگیز مفهوم دستهبندی و تقسیمبندی در ریاضیات را به کودکان خردسال آموزش میدهد. روش تجزیه و تحلیل باید در مراحل اولیه تدریس به کار گرفته شود، در این روش با فراهم آوردن شرایط مناسب، دانش آموز به کشف مفاهیم ریاضی میپردازد و بدون تدریس مستقیم، مباحث به دانش آموز آموزش داده میشود. معلمان با توجه به شرایط دانش آموز و مفاهیم مورد نظر میتوانند یکی از روشهای بیان شده را انتخاب کنند و به تدریس بپردازند. آنها را به بهترین مدارس می فرستیم و سعی می کنیم شرایط مناسبی را برای رشد و نمو آنها فراهم کنیم. نخستین چیزی که با شروع یک برنامهی آموزشی برای کودکان به دست میآید، رشد سرعت و مهارتهای محاسباتی است. برای آموزش دادن صحیح مفاهیم ریاضی به کودکان پیش از دبستان، نیازی به کلاس های آموزشی ریاضی و یا هر شیوه مدون و کلاسه شده ای نیست. با توجه به این پیش شرط، چرتکه معمولا از سن 5 یا 6 سالگی آموزش داده می شود.

کسانی که می خواهند کودکان نابغه داشته باشند می توانند به کودکان خود در سن پایین چرتکه آموزش دهند زیرا که هیچ چیزی مثل چرتکه کار ساز نیست. به همین دلیل توصیه می شود که برای کودکان، در سن پایین چرتکه آموزش دهید. استفاده از این روش برای حل مسائل منطقی به کار نمیرود و فقط مسائل کاربردی را دربر دارد. چرتکه می تواند یک ابزار بسیار کاربردی برای افراد نابینا نیز باشد. همچنین اگر دوست دارید سرعت محاسبات ریاضیتان را بالا ببرید، این ابزار مناسب شما خواهد بود. پس از انواع ابزار نقاشی و اسباببازی استفاده کرده و زمانی که در مورد اعداد صحبت میکنید، یک عدد که نمایشدهنده آن باشد را به کودک خود نشان دهید. تکنیک تصویرسازی: پس از آنکه حرفهایتر شدند میتوانند در ذهن خود تصویرسازی کنند و محاسبات را بهراحتی انجام دهند. در عین حال مهارتهایی را بیاموزند که توانایی آنها را در حل مسئله تقویت میکند.

این فعالیت ها به کودکان کمک می کند تا مهارت های تخمین خود را تمرین کنند و در عین حال آنها را در سناریوهای زندگی واقعی درگیر کنند. در این شیوه دانش آموز با مشاهده و تجربه شخصی به یادگیری مفاهیم ریاضی میپردازد. در دوره پيش دبستاني ، مربيان و والدين بايد توانايي ايجاد طبقه بندي قاعده دار را در کودک به وجود آورند . با توجه به نقش بسیار مهم معلمان اول ابتدایی در این مقاله به توضیح روشهای نوین تدریس ریاضی برای دانش آموزان این پایه تحصیلی پرداختهایم. ١ مهم ترين توصيه برای انجام سرشماری با چوب خط اين است که دانش آموزان اقدام به شمردن شکل ها و يا اشياء (بدونچوب خط) نکنند. همین دو علت(درسی مهم در مدرسه و کاربرد در زندگی) می توانند به عنوان دو دلیل مهم و اصلی برای لزوم یادگیری ریاضی کافی باشند. معلمان اول ابتدایی، با استفاده از روشهای خلاق و جذاب، دانش آموزان را به یادگیری و حل مسئله تشویق میکنند. آموزش ریاضی اول دبستان با شعر به مراتب برای دانش آموزان شیرین تر است و موجب می شود تا سر کلاس بیشتر مشارکت بکنند.

استفاده از نقاشی، شعر و قصههای کودکانه: از اصلیترین موارد یادگیری تصویرسازی است. برای شمردن اشکال و يا اشياء و ترکيب آنها از چينه های رنگی استفاده کنيد. سپس تعدادی ميله شمارش در اختيار دانش آموزان قراردهيد و از آنها بخواهيد به تعداد هر يک از اشياء يک ميله کناربگذارند. ١ آشنايی با عدد به عنوان طول. در نتیجه 1 میله صدگان را صفر کرده و عدد 13 را از 6 کم می کنیم. تجربه ی ما نشان داده که مطمئناً با روش مناسب می توان حتی نتیجه ی بهتر گرفت. در این روش معلم با تعریف داستانی به دانش آموزان تدریس میکند. این روش وقتگیر است و نیاز به زمان زیادی دارد همچنین معلم باید دانش کافی و تجربه لازم را داشته باشد. اگر این دیدگاه رو در نظر داشته باشیم و منظورمون از آموزش ریاضی به کودکان، این باشه، از هر زمانی و از همون دوران نوزادی می تونیم کارمون رو برای آموزش ریاضی به کودک آغاز کنیم. در صورت تمایل برای ثبت نام، این دوره را به سبد خرید خود اضافه کنید. جهت خرید این محصولات میتوانید با شماره تماسهای درج شده، تماس بگیرید.

کودک می تواند در این کتابچه طرح هایی بکشد و در مورد آن داستانی بگوید که ارتباطی با طرح های او نداشته باشد. در قسمت دیگر مقاله آمده است: «مربیان نقشی فعال در ایجاد یک محیط فیزیکی غنی برای یادگیری کودک دارند. چه بسیار دانش آموزانی که به سطح دوره ی راهنمایی می آیند و هنوز از درک یک مسئله ی ساده ی ریاضی عاجزند ، به این علت که دوره ی ابتدایی ، یک دوره ی حساس در آموزش محسوب می شود و در صورت توجه نکردن به آن ، مشکلات زیادی در آینده ایجاد خواهد شد . Maths با ایجاد یک محیط آموزشی غنی و برانگیزاننده کارآیی مغزی کودکان را افزایش می دهد. از جمله راه حل های ارائه شده توسط آموزش و پرورش برای این مسئله، ارائه فیلم های آموزشی کتاب درسی ریاضی اول ابتدایی می باشد که باعث می شود دانش آموزان با مشاهده این فیلم های آموزشی مطالب ریاضی اول ابتدایی را بهتر و دقیق تر یاد بگیرند . با تصویرسازی میتوانید ذهن کودک را برای مطالب آماده کنید. درس ریاضی اول ابتدایی از جمله دروسی است که علاوه بر تکرار و تمرین بسیار ، نیازمند دریافت آموزش ها به صورت بصری و تصویری می باشد ، چرا که یادگیری مطالب کتاب ریاضی اول ابتدایی تنها از طریق نوشتن و مطالعه جزوات مختلف این درس، بدون دریافت آموزش های تصویری برای دانش آموزان بسیار دشوار و تا حد زیادی غیر ممکن است .

این رمان که ترکیبی هوشمندانه از طنز و بازیگوشی، جادوی ریاضیات و پیوند کمنظیر عاطفی است، بهشکلی هنرمندانه به بررسی این موضوع میپردازد که چگونه برخی مشاجرهها میتوانند فراتر از اختیار دو طرف تشدید شوند. همچنین این آثار در تألیف و ترجمه تنها از نویسندگان و مترجمان شاخهی علوم بهره نبردهاند، آنچه کتابهای نردبان با موضوع «آموزش مفاهیم ریاضی» در اختیار مخاطبان خود قرار میدهد تألیف هنرمندانی است که عموماً در شاخهی کودک و نوجوان شناخته شدهاند و در برخی از آثارشان آموزش را با ادبیات تلفیق کردهاند. دقت کنید مدلهای انتخابی باید برای دانش آموز شناخته شده باشد. در این روش هر دانش آموز در یادگیری مباحث حضور فعال خواهد داشت. در روش آموزش چرتکه بر اساس سیستم یوسیمس، محاسبات ریاضی با سرعت بسیار بالا، با استفاده اصول پیشرفته و تکنیکال بر روی چرتکه و سپس ذهن کودکان انجام می شود. تمام این کارها اساس ریاضی هستند. تدریس ریاضی از ابتدا تا اواسط قرن بیستم به صورت سنتی و کلاسیک بود، اما با اصلاحاتی که صورت گرفت، تدریس نوین به صورت امروزی مورد توجه تمام مدارس جهان قرار گرفت. در این شیوه به ارائه دستورات و قوانینی میپردازند که دانش آموز میتواند با استفاده از آنها اعمال و مسائلی که الگویی از این قاعده هستند را به انجام رساند.

در این فصل با دانش آموزان شمارش اشیاء کار می شود تا در سطح بالاتر و گسترده تری به شمارش اشیاء پیرامون خود بپردازند. فصل اول آموزشِ ریاضی اول دبستان شامل مبحث شمارش اشیاء است. عملکرد معلمان در دوره ابتدایی در آینده دانش آموزان بسیار تاثیرگذار است، معلم ریاضی اول ابتدایی نقش پررنگتری در این زمینه دارد زیرا دانش پایهای درس ریاضی دانش آموزان از اول ابتدایی شکل میگیرد. مل فریدمن در کتاب صوتی قلعهی بچه گربه ضمن نقل داستانی سرگرمکننده، برخی از اصول علم ریاضی را نیز به مخاطبین خردسال خود آموزش داده است. شما آن زمان در یادداشتی در روزنامه همدلی این برآوردها را سادهانگارانه و آسیبزا دانستید و نسبت به پیامدهای چنین نگاهی هشدار دادید. امروزه روش های خلاقانهای برای تدریس ریاضی وجود دارد که در ادامه به توضیح مختصر هر یک از این روشها پرداختهایم. بلکه اين کار بايد با تناظر يک به يک انجام شود. به همين دليل در انجام اين فعاليت توصيه شده است که از کار گروهی ۲ نفره استفاده شود. به عنوان مثال می خواهید عدد ۸۳۲ را از چگونه بچه ها را به ریاضی علاقه مند کنیم ۹۳۱ کم کنید. او می گوید من در جای خالی عدد 5 را می گذارم .

برای اینکه کودک بهترین کمک را دریافت کند ، باید هدف را ایجاد اشتیاق هرچه بیشتر در نظر گرفت و سعی کرد تا آنجا که ممکن است فشار را کاهش داد . از آنجا که قطعات هم رنگ نمی توانند از لبه یا کناره مماس یکدیگر قرار بگیرند (محدودیت جاگذاری قطعات) تلاش بازیکنان برای یافتن جای مناسب برای قطعاتشان هیجان بازی را به میزان چشمگیری افزایش می دهد. با درخواست ازکودک برای شروع شمارش فراتر از یک عدد غیر از صفر، ببینیم آیاکودک قادر به “حساب کردن” است یا خیر؟ در نتیجه تلاش کنید تا بــازی کودکان را به گونه ای طراحی کنید که تمرینهای ریاضی را در جریان آن انجام دهند. روش تعاونی دقیقا برعکس روش شرحی عمل میکند و یکی از بهترین و نتیجه بخشترین روشهای آموزش ریاضی است. روشهای نوین تدرس ریاضی علاوه بر یادگیری مباحث درسی به پرورش ذهن دانش آموزان نیز کمک میکند. در این حالت چند دایره را در اندازههای متفاوت روی تخته میکشیم و به بچهها میگوییم که این شکلها همگی دایره هستند.

نوع تدریسی که برای این آموزش به آن توجه می شود به صورت شفاهی و عملی و در تعداد جلسات متفاوت انجام می پذیرد. زمانی که هر دانش آموز برای کسب مهارتاحتياج دارد با دانش آموزان ديگر متفاوت است. فعالیت کتبی: برای مثال دانش آموز سوال و پاسخ را یادداشت کرده و در زمانی که نیاز شد تحویل میدهد. در این روش دانش آموزان با بازی کردن مفاهیم ریاضی را فرا میگیرند و مطالب آموزشی به سرعت در ذهن دانش آموز تثبیت خواهد شد. این ربات ها، محصول و تولید دست دانش آموزان هستند و با این کار، حس مالکیت و افتخار به دانش آموزان دست می دهد. چينه ها، مکعب های رنگی يک اندازه هستند کهبا کنار هم قرار دادن آنها می توان طول های مختلف ايجاد کرد. معلمان باید با فعالیتهای آموزشی، برای دانش آموز مسئله ایجاد کنند تا آنها با فکر کردن، به دنبال راهی برای حل مسئله باشند.

٣ برای کسب مهارت در استفاده از شابلون نياز به تمرين و ممارست وجود دارد. ٤ دانش آموزان را در موقعيت تصميم گيری قرار دهيد. ∗ اين فعاليت را به صورت عملی با استفاده از چينه های رنگی انجام دهيد. در توضیح این مطلب توجه به چند نکته لازم است: اولا در ذهن انسان و بخصوص کودکان، تنها مطالبی باقی می مانند که مفهومی آموخته شده باشند. اگر چه توانایی ذهنی انسان برای یادگیری بی نهایت است، اما ویژگی های هر انسانی برای یادگیری منحصر به فرد است. ٢ نحوه در دست گرفتن شابلون و قرار دادن انگشتان دست روی آن و رسم شکل با دست ديگر را به دانش آموزان آموزش دهيد. مثلا تصوير دو آدم قد بلند و قد کوتاه و در مرحله مجرد يا ذهني که سومين مرحله آموزشي است معلم از ذهنيات کودک استفاده مي کند. آموزش ریاضی اول دبستان کاری تخصصی است و لازم است معلم از روش های خلاقانه استفاده کند و همچنین اطلاعات روانشناسی بالایی داشته باشد. در این مقاله به روشهای خلاقانه تدریس ریاضی و تاثیر آن در یادگیری مفاهیم و زندگی دانش آموزان پرداختیم. امروزه تدریس به روش قدیمی منسوخ شده و آموزش با روشهای نوین و خلاقانه طرفداران بیشتری دارد.

ریاضی اول ابتدایی اهمیت بسیار بالاتری نسبت به دیگر مقاطع تحصیلی در دبستان دارد. گیره تخته یکی دیگر از فعالیت های عالی برای ایجاد مهارت های ریاضی در کودکان پیش دبستانی است. لارا دریسکل با نگارش کتاب ریاضی با موشی 12: آلبرت سرش شلوغ میشود، در قالب ماجراهای هیجانانگیز مفهوم دستهبندی و تقسیمبندی در ریاضیات را به کودکان خردسال آموزش میدهد. روش تجزیه و تحلیل باید در مراحل اولیه تدریس به کار گرفته شود، در این روش با فراهم آوردن شرایط مناسب، دانش آموز به کشف مفاهیم ریاضی میپردازد و بدون تدریس مستقیم، مباحث به دانش آموز آموزش داده میشود. معلمان با توجه به شرایط دانش آموز و مفاهیم مورد نظر میتوانند یکی از روشهای بیان شده را انتخاب کنند و به تدریس بپردازند. آنها را به بهترین مدارس می فرستیم و سعی می کنیم شرایط مناسبی را برای رشد و نمو آنها فراهم کنیم. نخستین چیزی که با شروع یک برنامهی آموزشی برای کودکان به دست میآید، رشد سرعت و مهارتهای محاسباتی است. برای آموزش دادن صحیح مفاهیم ریاضی به کودکان پیش از دبستان، نیازی به کلاس های آموزشی ریاضی و یا هر شیوه مدون و کلاسه شده ای نیست. با توجه به این پیش شرط، چرتکه معمولا از سن 5 یا 6 سالگی آموزش داده می شود.

کسانی که می خواهند کودکان نابغه داشته باشند می توانند به کودکان خود در سن پایین چرتکه آموزش دهند زیرا که هیچ چیزی مثل چرتکه کار ساز نیست. به همین دلیل توصیه می شود که برای کودکان، در سن پایین چرتکه آموزش دهید. استفاده از این روش برای حل مسائل منطقی به کار نمیرود و فقط مسائل کاربردی را دربر دارد. چرتکه می تواند یک ابزار بسیار کاربردی برای افراد نابینا نیز باشد. همچنین اگر دوست دارید سرعت محاسبات ریاضیتان را بالا ببرید، این ابزار مناسب شما خواهد بود. پس از انواع ابزار نقاشی و اسباببازی استفاده کرده و زمانی که در مورد اعداد صحبت میکنید، یک عدد که نمایشدهنده آن باشد را به کودک خود نشان دهید. تکنیک تصویرسازی: پس از آنکه حرفهایتر شدند میتوانند در ذهن خود تصویرسازی کنند و محاسبات را بهراحتی انجام دهند. در عین حال مهارتهایی را بیاموزند که توانایی آنها را در حل مسئله تقویت میکند.

این فعالیت ها به کودکان کمک می کند تا مهارت های تخمین خود را تمرین کنند و در عین حال آنها را در سناریوهای زندگی واقعی درگیر کنند. در این شیوه دانش آموز با مشاهده و تجربه شخصی به یادگیری مفاهیم ریاضی میپردازد. در دوره پيش دبستاني ، مربيان و والدين بايد توانايي ايجاد طبقه بندي قاعده دار را در کودک به وجود آورند . با توجه به نقش بسیار مهم معلمان اول ابتدایی در این مقاله به توضیح روشهای نوین تدریس ریاضی برای دانش آموزان این پایه تحصیلی پرداختهایم. ١ مهم ترين توصيه برای انجام سرشماری با چوب خط اين است که دانش آموزان اقدام به شمردن شکل ها و يا اشياء (بدونچوب خط) نکنند. همین دو علت(درسی مهم در مدرسه و کاربرد در زندگی) می توانند به عنوان دو دلیل مهم و اصلی برای لزوم یادگیری ریاضی کافی باشند. معلمان اول ابتدایی، با استفاده از روشهای خلاق و جذاب، دانش آموزان را به یادگیری و حل مسئله تشویق میکنند. آموزش ریاضی اول دبستان با شعر به مراتب برای دانش آموزان شیرین تر است و موجب می شود تا سر کلاس بیشتر مشارکت بکنند.

استفاده از نقاشی، شعر و قصههای کودکانه: از اصلیترین موارد یادگیری تصویرسازی است. برای شمردن اشکال و يا اشياء و ترکيب آنها از چينه های رنگی استفاده کنيد. سپس تعدادی ميله شمارش در اختيار دانش آموزان قراردهيد و از آنها بخواهيد به تعداد هر يک از اشياء يک ميله کناربگذارند. ١ آشنايی با عدد به عنوان طول. در نتیجه 1 میله صدگان را صفر کرده و عدد 13 را از 6 کم می کنیم. تجربه ی ما نشان داده که مطمئناً با روش مناسب می توان حتی نتیجه ی بهتر گرفت. در این روش معلم با تعریف داستانی به دانش آموزان تدریس میکند. این روش وقتگیر است و نیاز به زمان زیادی دارد همچنین معلم باید دانش کافی و تجربه لازم را داشته باشد. اگر این دیدگاه رو در نظر داشته باشیم و منظورمون از آموزش ریاضی به کودکان، این باشه، از هر زمانی و از همون دوران نوزادی می تونیم کارمون رو برای آموزش ریاضی به کودک آغاز کنیم. در صورت تمایل برای ثبت نام، این دوره را به سبد خرید خود اضافه کنید. جهت خرید این محصولات میتوانید با شماره تماسهای درج شده، تماس بگیرید.

کودک می تواند در این کتابچه طرح هایی بکشد و در مورد آن داستانی بگوید که ارتباطی با طرح های او نداشته باشد. در قسمت دیگر مقاله آمده است: «مربیان نقشی فعال در ایجاد یک محیط فیزیکی غنی برای یادگیری کودک دارند. چه بسیار دانش آموزانی که به سطح دوره ی راهنمایی می آیند و هنوز از درک یک مسئله ی ساده ی ریاضی عاجزند ، به این علت که دوره ی ابتدایی ، یک دوره ی حساس در آموزش محسوب می شود و در صورت توجه نکردن به آن ، مشکلات زیادی در آینده ایجاد خواهد شد . Maths با ایجاد یک محیط آموزشی غنی و برانگیزاننده کارآیی مغزی کودکان را افزایش می دهد. از جمله راه حل های ارائه شده توسط آموزش و پرورش برای این مسئله، ارائه فیلم های آموزشی کتاب درسی ریاضی اول ابتدایی می باشد که باعث می شود دانش آموزان با مشاهده این فیلم های آموزشی مطالب ریاضی اول ابتدایی را بهتر و دقیق تر یاد بگیرند . با تصویرسازی میتوانید ذهن کودک را برای مطالب آماده کنید. درس ریاضی اول ابتدایی از جمله دروسی است که علاوه بر تکرار و تمرین بسیار ، نیازمند دریافت آموزش ها به صورت بصری و تصویری می باشد ، چرا که یادگیری مطالب کتاب ریاضی اول ابتدایی تنها از طریق نوشتن و مطالعه جزوات مختلف این درس، بدون دریافت آموزش های تصویری برای دانش آموزان بسیار دشوار و تا حد زیادی غیر ممکن است .

این رمان که ترکیبی هوشمندانه از طنز و بازیگوشی، جادوی ریاضیات و پیوند کمنظیر عاطفی است، بهشکلی هنرمندانه به بررسی این موضوع میپردازد که چگونه برخی مشاجرهها میتوانند فراتر از اختیار دو طرف تشدید شوند. همچنین این آثار در تألیف و ترجمه تنها از نویسندگان و مترجمان شاخهی علوم بهره نبردهاند، آنچه کتابهای نردبان با موضوع «آموزش مفاهیم ریاضی» در اختیار مخاطبان خود قرار میدهد تألیف هنرمندانی است که عموماً در شاخهی کودک و نوجوان شناخته شدهاند و در برخی از آثارشان آموزش را با ادبیات تلفیق کردهاند. دقت کنید مدلهای انتخابی باید برای دانش آموز شناخته شده باشد. در این روش هر دانش آموز در یادگیری مباحث حضور فعال خواهد داشت. در روش آموزش چرتکه بر اساس سیستم یوسیمس، محاسبات ریاضی با سرعت بسیار بالا، با استفاده اصول پیشرفته و تکنیکال بر روی چرتکه و سپس ذهن کودکان انجام می شود. تمام این کارها اساس ریاضی هستند. تدریس ریاضی از ابتدا تا اواسط قرن بیستم به صورت سنتی و کلاسیک بود، اما با اصلاحاتی که صورت گرفت، تدریس نوین به صورت امروزی مورد توجه تمام مدارس جهان قرار گرفت. در این شیوه به ارائه دستورات و قوانینی میپردازند که دانش آموز میتواند با استفاده از آنها اعمال و مسائلی که الگویی از این قاعده هستند را به انجام رساند.

در این فصل با دانش آموزان شمارش اشیاء کار می شود تا در سطح بالاتر و گسترده تری به شمارش اشیاء پیرامون خود بپردازند. فصل اول آموزشِ ریاضی اول دبستان شامل مبحث شمارش اشیاء است. عملکرد معلمان در دوره ابتدایی در آینده دانش آموزان بسیار تاثیرگذار است، معلم ریاضی اول ابتدایی نقش پررنگتری در این زمینه دارد زیرا دانش پایهای درس ریاضی دانش آموزان از اول ابتدایی شکل میگیرد. مل فریدمن در کتاب صوتی قلعهی بچه گربه ضمن نقل داستانی سرگرمکننده، برخی از اصول علم ریاضی را نیز به مخاطبین خردسال خود آموزش داده است. شما آن زمان در یادداشتی در روزنامه همدلی این برآوردها را سادهانگارانه و آسیبزا دانستید و نسبت به پیامدهای چنین نگاهی هشدار دادید. امروزه روش های خلاقانهای برای تدریس ریاضی وجود دارد که در ادامه به توضیح مختصر هر یک از این روشها پرداختهایم. بلکه اين کار بايد با تناظر يک به يک انجام شود. به همين دليل در انجام اين فعاليت توصيه شده است که از کار گروهی ۲ نفره استفاده شود. به عنوان مثال می خواهید عدد ۸۳۲ را از چگونه بچه ها را به ریاضی علاقه مند کنیم ۹۳۱ کم کنید. او می گوید من در جای خالی عدد 5 را می گذارم .

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 12

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 125
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 359
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 807
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 5578
  • بازدید ماه : 25215
  • بازدید سال : 133399
  • بازدید کلی : 549805
  • کدهای اختصاصی