loading...

خزان

بازدید : 35411
سه شنبه 18 مهر 1402 زمان : 19:27

باید دانست این تکیه در روزهای عادی نیز، آفریننده رنگهای متعدد، زیبا، هیجان و هیاهوی زندگی میباشد. ساعت بازدید از کاخ گلستان به صورت همه روزه در روزهای ماه بهار و تابستان از ساعت 9 و نیم صبح نا ساعت 18 و نیم عصر نیز میباشد. حتی در نمایشگاههای عکسی که گذاشتهام هم همینطور است و حتی کتابهایی که ترجمه کردم. حتی به سبک دوران ابتدایی اسلام، در دو قوس برج از گنبد مساجد نیز الگوبرداری شده است. شکل ظاهری برج از ترکیب ۲ جفت قوس بزرگ ساخته شده است که نهایتاً به هم میرسند. پل طبیعت تهران، پیکرهاش را از سی و سه پل اصفهان (که بهنوعی پل طبیعت اصفهان به شمار میرود) الهام گرفته؛ مکانی که نامش، حکایت از ۳۳ قوس بر پیکره آن پل دارد؛ اما حسی که به بازدیدکنندگان دست میدهد، بیشباهت به دیدار از پل خواجو نیست؛ مکانی که مرکز دیدارهای عمومی، شعرخوانی و چایخانههای سنتی بوده است. باغ پرندگان این پارک از باغهای ژاپنی الهام گرفته شده و انواع پرندگان در آن نگهداری میشوند. طراحی این باغ از باغ فین کاشان الهام گرفته است و کاملا یک بنای مرمت شده است. با وجود این، هنوز هم با طراحی هوشمندانه، موزه اصلی برج آزادی جذابیت بسیاری دارد. درباره این که تالار عاج چه زمانی ساخته شده است اختلاف نظر وجود دارد. از نظر من بازی خوب یعنی باور تماشاچی؛ یعنی شما عریان شدن روح یک بازیگر را جلوی دوربین میبینی و به آن نزدیک میشوی. به جستوجوی طرحها و ایدههای خوب میرود و آدمهایی را که فکر میکند، آن پازل کمالگرایی را میتواند در کنارشان کاملتر کند، به کار میگیرد. نکتهای که شاید کمتر کسی به آن توجه کند، بخش داخلی برج است. برای سوار شدن، باید قدتان بیش از 120 سانتیمتر باشد و وزنتان کمتر از 110 کیلوگرم باشد. البته ماشین های برقی هم در این بخش وجود دارند و به شما کمک می کند تا بتوانید در زمان کمتر به بام تهران برسید و مدت بیشتری را آن جا باشید.

پنج عمارت در این مجموعه قرار دارد که شامل عمارتهای دیوانخانه، مشیرالدوله، سفره خانه، سید جوادی، سر در کالسکه رو و پیاده رو می باشد که تمام آنها توسط حیاط هایی بهم وصل شده اند تماشای این عمارتها با هنرهای کاشی کاری، گچ بری، نقاشی و خطاطی های متعددی که به وفور در آنها یافت می شود از مهمترین جاذبه های این مجموعه هستند، علاوه بر این ها وجود هفت کتیبه در بخش های مختلف عمارت بر ارزش و اهمیت تاریخی بنا افزوده است. رخدادهایی تاریخی و معماری زیبای این عمارت و باغ اطرافش سبب اهمیت و ارزش این عمارت قاجاری گشته است. ↑ «نیکی کریمی: باید ارزش حضور کیمیایی را بدانیم». ↑ ملک المورخین (سپهر)، عبدالحسین خان ۱۳۸۵مرات الوقایع مظفری ج ۱ ص ۲۹۵. ↑ ملک المورخین (سپهر)، عبدالحسین خان ۱۳۸۵مرات الوقایع مظفری ج ۲ ص ۷۶۴. ↑ «نیکی کریمی: سعی کردم خودم باشم». ↑ «نیکی کریمی: 25 سال به من جایزه ندادند تا پررو نشوم/ احترام به زن ایرانی را در هیچکدام از فیلمهای جشنواره ندیدم/ محمدرضا فروتن: از کتک زدن زنها خسته شدهام». ↑ «نیکی کریمی: در هیچکجای جهان از سینمای مستقل حمایت نمیشود». اگر به معماری و تاریخ علاقه مند هستید، به شما پیشنهاد می دهیم تا پس از بازدید از پارک نیاوران، حتماً به سراغ کاخ نیاوران رفته و لحظات شگفت انگیزی را در این کاخ تجربه کنید. پس با وبسایت کوچه گرد با این مطلب همراه باشید. در این تالار میتوانید شاهد طرحهای حجمی و تصاویر نمادین باشید. به همین خاطر، در سال ۱۳۴۵، در روزنامهها فراخوان داده شد و در پی آن، از معماران و طراحان دعوت به عمل آمد تا طرحهای خود را برای ساخت برجی باعظمت و نمادین ارسال کنند. خاندان سلطنتی، در سال ۱۳۳۹، تصمیم گرفتند بنایی یادبود و نمادین را در محدوده مهرآباد بنا کنند.

این باغ با درختان کهن سال و سر به فلک کشیده، باغچه های پر گل و گیاه، آبراهها، حوضها و فوارههای بسیاری تزئین شده، و جلوه زیبایی را به خود گرفته است، از همه مهمتر وجود بنایی بسیار زیبا و مجلل، باغ را بسیار با شکوهتر کردهاست. با وجود واقعیات تلخ، بهنظرم نباید انسانیت هم نادیده گرفته شود. سعی میکنم در مواجهه با وقایع، بدون قضاوت، نظارهگر باشم. من همیشه به چیزی که اعتقاد دارم، عمل میکنم. من به بازیگری به عنوان یک حرفه نگاه نمیکنم، بلکه فکر میکنم بازیگری میتواند نشان دهنده بخشی از جامعه ما باشد و شاید اگر خانمی مرا میبیند به یکسری سئوالات در ذهنش پاسخ داده شود یا این که سؤال برایش ایجاد شود. میتوانید میز خود را در فضای بسته یا باز این رستوران انتخاب کنید. امروزه بهدلیل سختی باز و بسته کردن این درها، از درهای شیشهای استفاده میشود. حسین امانت در همان دوران اعلام کرده بود که بهدلیل مجاورت محل ساخت برج آزادی با مهرآباد، امکان افزایش ارتفاع برج به بیشتر از ۴۵ متر وجود ندارد. پس از انقلاب ۱۳۵۷، بهدلیل نقش مهمی که این میدان در تجمعهای مردمی داشت، آن را میدان آزادی نامیدند. زمان ساخت این مرکز خرید به سال ۱۳۷۰ بر می گردد و پس از گذشت ۸ سال توسط افراد حرفه ای، کار ساخت و ساز آن به اتمام رسید. علاوه بر این در بیشتر ساعات روز ترافیک در این منطقه بسیار زیاد میشود؛ چون افراد زیادی برای خرید یا زیارت امامزاده صالح به این منطقه میآیند. افراد سرشناسی، مانند استاد محمدتقی بهار، کاظم عصار، علیاکبر دهخدا، بدیعالزمان فروزانفر، علینقی وزیری، جلال همایی، سعید نفیسی، پروفسور محمود حسابی، ابراهیم پورداوود، غلامحسین صدیقی، پرویز خانلری، محمد معین، محمد ابراهیم باستانی پاریزی، علیمحمد کاردان و … گچبریها را استاد عبداللهی، آینهکاریها را استاد علیاصغر و کاشیکاریهای کاخ را استاد ابراهیم کاظمپور انجام دادهاند.

این تخت از ۶۵ قطعه مرمر بزرگ و کوچک تشکیل شده و توسط میرزا بابای شیرازی نقاشباشی طراحی شده و استاد محمد ابراهیم اصفهانی، سرپرستی حجاری آن را به عهده داشته است. تالار آینه که در ابتدا محلی برای نمایش تخت طاووس و تاج کیانی بود و این روزها به خاطر تابلوی رنگ و روغن مرحوم میرزا محمد خان کمال الملک غفاری معروف شده. سرانجام به دلیل کارهای نادرست و تخریب کردن های بی دلیل، مسعود میرزا محبوبیت خود در میان مردم را از دست داد و همین موضوع سبب شد تا پیش از اینکه قاجار سقوط کند فوت نماید. هر کسی که از درد و رنجش برای من صحبت کند و این موضوعات را با من در میان بگذارد برای من ابعاد ویژهای از شخصیتش را واگو میکند که بسیار زیبا و دلپذیر است و اتفاقاً این موضوع را در قدرت آدمها میبینم که مشکلاتشان را با من درمیان بگذارند. یکی دیگر این است که آقای خلخالی تقاضا کرده اند که چند موضوع را تذکر بدهند و بنده هم به ایشان متذکر شدم که هنوز به جلسات رسمی نرسیده ایم که وقتی معین شده باشد که قبل از دستور مقداری از وقت جلسه اختصاص به این امر داشته باشد . مرکز درمانی که در خیابان دربند، نرسیده به میدان اصلی قرار دارد. این ایستگاه در خط ۴ مترو یا همان خط شهید کلاهدوز به ارم سبز قرار دارد. شما با کمک دو لاین آسانسور که در بخش تالار کهن قرار دارند، میتوانید خودتان را به طبقات بالایی برج آزادی برسانید. تنها وسیله نقلیهای که در این حالت به شما کمک میکند بهموقع برسید، استفاده از مترو است. طبقه اول حدود ۲۳ متر از سطح زمین فاصله دارد و از آن فقط برای تعویض آسانسور استفاده میشود.

برج آزادی ۶۳ متر طول و ۴۵ متر ارتفاع از سطح زمین دارد و از ۴ طبقه تشکیل شده است. اصلاً اندیشیدن و فلسفه برای من اهمیت دارد ولی ایدئولوژی و شاخههای مختلف ایدئولوژیک خیلی برای من مهم نبودهاند. بهنظر شما، در کنار این برج، کدامیک از جاهای تفریحی تهران اهمیت بسیاری دارند؟ اهمیت این منطقه به دلیل مراکز دانشگاهی و تفریحی مانند مغازهها و کافههای مختلف است. اگر شما اهل تفریح و سرعت هستید باید بگویم در دامنه کوه های پرشیب و سنگی دربند یکی از محبوب ترین مراکز تفریحی تهران واقع شده است. یکی دیگر از مراکز خرید محبوب و پر طرفدار که واقع در بزرگراه اشرفی اصفهانی است، پاساژ تیراژه تهران می باشد. علاوه بر مرکز خرید میلاد نور، پاساژ گلستان و پاساژ ایران نیز در این منطقه قرار دارند و فرصت خوبی برای شما فراهم کرده اند تا با یک تیر چندین نشان بزنید. برای دید تصاویر و اطلاعات بیشتر روی لینک کلیک کنید. در غیر این صورت، بهتر است یک بلیط شارژی تهیه کنید و برای استفاده از مترو، آن را به فراخور نیاز خود شارژ کنید. در اینجا میخواهیم برای کسانی که تهرانی هستند یا اقدام به اجاره سوئیت در تهران کردهاند، راههای دسترسی به این پل را توضیح دهیم. برای پیدا کردن بهترین قیمت برای اجاره سوئیت وارد سایت شوید و بهترین اقامتگاه خود را به راحتی پیدا کنید. ↑ «واسطه امین برای جامعه». ↑ «نیکی کریمی: روح فیلم برایم مهم است».

↑ «نیکی کریمی: قضاوت نمیکنم». ↑ «مدیون کیارستمی ام». گامهای بلندی برداشت و خود را در حوزههای متفاوتی از نوشتن تا ترجمه و داوری و دستیاری کارگردان درجه یک سینمای جهان، عباس کیارستمی آزمود… نیکی کریمی (۱۰ نوامبر ۱۹۷۱) (۱۹ آبان ۱۳۵۰) بازیگر و کارگردان ایرانی است. ساخت برج آزادی در ۱۱ آبان ۱۳۴۸ کلنگ خورد و ۲۸ ماه به طول انجامید. متأسفانه از سال ۱۳۹۲، خطر تخریب برج آزادی را تهدید میکند و همچنین ساخت مسجدی در بخش شمال غربی برج، نمای بصری آن را مخدوش کرده است. در طبقه زیرین عمارت بادگیر حوضخانهای وجود دارد که در عهد ناصری، محل نگهداری پرندگان بود. مهمترین نکته در تالار کهن وجود آسانسور و پلکان اصلی برج در این بخش است. شاید از خواندن این متن کمی تعجب کرده باشید؛ زیرا در برخی منابع چنین روایت شده که ملکه ایران، یعنی فرح دیبا، طرح برج آزادی را ارائه کرده است. فراموش نکنید بیصبرانه منتظر خواندن نظرات شما عزیزان همراه هستیم. امارت، حوض و فضاهای سبز، حافظیه و بناهای دیگری که در حیاط باغ ساخته شده است، شما را مجذوب میکند. باغ نگارستان - باغ موزه نگارستان یکی از بناهای قدیمی شهر تهران می باشد که در سال 1222 به دستور فتحعلی شاه قاجار ساخته شد. این بوستان فضای بزرگی دارد و با اینکه در مرکز شهر واقع شده، میتوان در آن به دور از آلودگی های صوتی و جوی تهران، اوقاتی خوش را سپری کرد. آیا این برج را میتوان با سایر برج های تهران مقایسه کرد؟ بعد از فوت او به این باغ رسیدگی نشد و رو به نابودی رفت، تا اینکه یک تاجر شیرازی این باغ را خریداری و شروع به بازسازی کرد.

اما در طول این سالها به عمارت شمالی توجهی نشد، و رفته رفته خسارات شدیدی به آن وارد شد، و رو به نابودی رفت؛ به طوری که در حال حاضر اثری از آن نمانده، و در این باغ زیبا تنها عمارت جنوبی آن باقی مانده است. محله بسیار زیبا و خوش و آب و هوایی است و شما می توانید در عین برخورداری از زیبایی، از امکانات تجاری محله هم استفاده کنید. در بند کوهستان های صخره ای هم دارند و مناطقی مانند بند یخچال یکی ازمکان های مناسب برای سنگ نوردان است. این کافه صبحانه هم دارد برای همین اگر سر صبح گذرتان به باغ فردوس میخورد حتما سراغ اینجا بیایید که منوی صبحانه مفصلی دارد. علت اینکه این باغ، با نام نگارستان شناخته میشود، آن است که در یکی از اتاقها، تعداد زیادی تابلوی نقاشی، که اغلب پرتره هستند، وجود دارد. دو طبقه اختصاصی در مجتمع وجود دارد که یکی از آنها مخصوص طلا و ساعت است و دیگری به سرویس خواب و لوازم خانگی اختصاص دارد. خانه مقدم مساحتی حدود دو هزار متر مربع دارد. 131 سانتی متر بوده که تصویر ناصرالدین شاه را ظاهرا در اندازه طبیعی با شمشیری در دست می نمایاند. همانی که مثل من میاندیشد با من خاطراتش را در فیلم ما مرور میکند یا با آن شریک میشود. در شب تماشای تهران از بلندای بام های مختلف تهران لذتی چند برابر دارد چرا که از آن ارتفاع روشنایی خانه هایی که از پنجره میتابد و نور چراغ های روشن در خیابان ها و ماشین های درحال عبور و مرور منظره ای جذاب و تماشایی خلق میکنند انگار که فرشی از نور در زیر پای شما گسترده شده است. محله نیاوران در شمال شهر تهران می باشد که در بخش شمالی کاخ نیاوران قرار دارد .

هرکدام از این محلههای قدیمی خاطراتی از گذشته در خود جایدادهاند.با بزرگتر شدن شهر تهران و ازدیاد جمعیت، بیشتر این محلههای قدیمی برای مردم شهر آشناتر شدهاند.امروز قصد داریم به یکی از محلههای قدیمی شهر تهران سفری داشته باشیم که در قلب خود بازاری تاریخی را جایداده است.تجریش یکی از محلههای قدیمی شهر تهران هست. طبقه بالایی برج دارای سقفی بتنی و سفید است که برای تزئین آن از مقرنسکاری، کاشیکاری و معرق ایرانی استفاده کردهاند. در ساخت این اثر از بیش از ۲۵هزار قطعه سنگ مرمر جوشقان اصفهان و همچنین ۹۰۰ تن تیرآهن استفاده کردهاند. برای طراحی ویترینهای این تالار، از آینه استفاده کردهاند و به همین خاطر، آن را با نام تالار آینه میشناسند. درست است که هر زندگی، پیچیدگیهای خاص خود را دارد، ولی برای هر بحرانی، راه برونرفتی هم وجود دارد. وی ادامه داد: رئیس گروه باستانشناسی با حضور در محل، وجود لایههای تاریخی را مشاهده و تأیید کرده است. در نتیجه ممکن است این ناخوداگاه جمعی با خیلیها یکی و برابر باشد؛ بنابراین با آن ارتباط برقرار میکنند و چیزی بیشتر از این نیست. گرچه خیلی وقت است که ساختوسازهای بسیار، بام بوکان را دستخوش تغییرات کرده، اما باز هم از محبوبیت و زیباییهای آن و منظره دیدنی تهران بر فراز بام بوکان، چیزی کم نمیشود. البته با این شلوغیها چیزی از ارزشهای بام نیاوران کاسته نمیشود. در طراحی این فضا از شکافهای مستطیلی و عمودی شکل استفاده شده است که با دیدن آن به یاد بادگیرهای سنتی ایرانی میافتید. با قدم در این باغ موزه ضمن دیدن این ماکت های مینیاتوری می توانید حس و حال باغ های ایرانی را کاملا درک کنید و از هوای دل پذیر بهاری نهایت لذت را ببرید. همزمان با احداث خانه توسط احتساب الملک ـ پدر محسن مقدم ـ بنا شدهاست.

یکی از این عمارتها در قسمت شمالی باغ و دیگری در قسمت جنوبی آن بنا شدند. میدان و پارک نیاوران نیز در قسمت جنوبی کاخ نیاوران قرار گرفتهاند. در دره اوسون، چند آبشار در فاصله کم از هم قرار دارند که یکی از آنها، آبشار سوتک است. اين حركت آغامحمد خان به اهميت ارگ سلطنتي بيش از پيش افزوده و در عهد فتحعلي شاه قاجار هم به خاطر تاجگذاري وي در اين شهر( 24 ربيع الاول 1212 ه.ق / 1797 ميلادي در آستانه قرن 19 و همزمان با ناپلئون ) و هم بواسطه خيالات شكو همند اين پادشاه كاخ گلستان توسعه بيشتر و آراستگي بهتري را تجربه كرد. خانه مقدم که همانند عمارتی است کوچک اما چشم نواز و بیانگر شکوه و عظمت حکومت قاجار که در یکی از اصلیترین خیابانهای تهران به نام خیابان امام خمینی قرار و در نزدیکی پارک شهر تهران گرفته است. ↑ «دو حاجتی که رضا کیانیان از امام رضا (ع) گرفت». تهرانیها خیابان امام خمینی را میشناسند. اگر مایلید با خودروی شخصی به بازار تجریش بروید، میتوانید از طرف خیابان ولیعصر، خیابان شریعتی، نیاوران و محله زعفرانیه خودتان را به میدان قدس یا به میدان تجریش برسانید. شکمدوستان حرفهای و حتی آماتور میدانند که حوالی میدان تجریش یکی از بهترین نقاط برای صرف انواع خوردنیهای خوشمزه است. نیاوران یکی از بهترین پاتوقهای تهران برای کسانی است که اهل ورزش خصوصا ورزش صبحگاهی هستند. بهترین مسیر برای رفتن به مجتمع تجاری میلاد نور با خودروی شخصی ، از طریق میدان صنعت است.

همچنین برآورد شده است که مردم امریکا تنها در سال 1998 حدود 1.5 میلیارد دلار برای خرید درخت کریسمس هزینه کردند که بخشی از این میزان هزینه بالا صرف تولید و پرورش دوباره درختان کاج میشود. منتها تمام بخشهای برج آزادی در سال ۱۳۵۰ و بهصورت یکباره ساخته نشد و ساخت آن به طول تاریخ بازمیگردد. هنگامیکه محمد شاه قاجار دستور ساخت باغ فردوس را صادر کرد، در این باغ دو عمارت ساخته شد. در زمان سلطنت ناصرالدین شاه، این باغ به حسینعلی خان معیرالممالک داماد شاه، به عنوان هدیه عروسی اهدا شد و حسینعلی خان، این باغ را به سبک قاجاری تکمیل و عروسی خود را در آن برگزار کرد. در زمان تخریب خانه خواهر ناصر الدین شاه، دکتر مقدم این پایهها را به خانه موزه مقدم آورد. این عمارت در ابتدا محل سکونت خاندان احتسابالملک، رئیس اداره احتسابیه و وزیر مختار ایران در سوئیس، بوده که بعدها به پسرش، محسن مقدم رسیده است. اتاق پذیرایی: این سالن محل کار، فعالیت های علمی و پذیرایی از مهمانان استاد مقدم بوده است. در این بخش حیاطی قرار گرفته که نشان دهنده علاقه استاد محسن مقدم و همسرش به هنر ایرانی بوده است زیرا اگر با دقت به کف این حیاط نگاه کنید متوجه شباهت آن با نقشه فرشهای ایرانی میشوید. به اشتراک گذاشتن خاطرات و تجربهٔ بصری خودم با دیگران. بازاری که اکثر قریب به یقین تهرانیها با آن خاطرات زیادی دارند و انرژی مثبت زیادی از قدم زدن در آن میگیرند.

به این ترتیب، یک فرد خارجی با بازدیدی کوتاه از بخش ایرانشناسی، میتواند شمایی کلی از ایران و اقوام ایرانی داشته باشد. مسئول گروه کوهنوردی که از هند به ایران و دربند آمده هم میگوید که رستورانهای این محله، محیط جذابی دارند و صرف غذا در نزدیکی رودخانه و صخرههای بزرگ کوه، برای او متفاوت و جذاب بوده است. خب، در طول این هفت سال - هفت سال است که آنها دارند تلاش میکنند - دوچیز برای مردم دنیا روشن شد: یکی اینکه ایران توانسته است در قضیهی هستهای پیشرفتهای غیر قابل انتظاری پیدا کند. در هر صورت، برای دسترسی به آزادی با وسیله نقلیه شخصی، بهترین مسیر از شمال بزرگراه جناح، از شرق خیابان آزادی، از غرب بزرگراه لشگر و از جنوب بزرگراه سعیدی است. آیینه کاری ها و تزئینات ارسی به علاوه گچ بری های فوق العاده تالار اصلی سبب شهرت هر چه بیش تر این مورد شده اند. ما را بیش از این منتظر نگذارید. جالب است بدانید این برج بیش از پوسته ظاهریاش ارزش دارد. در این فضا، از بیش از ۱۱هزار جلد کتاب که شامل ۲هزار جلد کتاب مرجع و ارزشمند در زمینههای مختلف میشود نگهداری میکنند. گذراندن یک عصر دلپذیر و گشتوگذاری دو تا سه ساعته برای پیادهروی، تفریح و گپوگفت با دوستان صمیمی در یک باغ بینظیر، تجربهای عالی است که میتوانید در باغ نگارستان تهران به دستش بیاورید. موقعیت جغرافیایی و ویژگیهای دربند تهران باعث شد تا بسیاری از ثروتمندان، شاهان و شاهزادگان در طول این 200 سال به محله دربند علاقه پیدا کرده و آن را برای سکونت خود انتخاب کنند. مرکز خرید پالادیوم معدن بسیاری از برندهای معتبر ایرانی و خارجی است.

در طول سالهای حرفهای خود با بسیاری از فیلمسازان ایرانی مانند مسعود کیمیایی، داریوش مهرجویی، تهمینه میلانی، سیروس الوند و دیگران کار کرد، خود نیز به دستیاری کارگردانی مشغول شد، برندهٔ جوایز بسیاری در سطح ملی و بینالمللی گشت و جایگاهش به عنوان یک سوپراستار تثبیت شد. در سال 1316 مدرسه شاپور تجریش در این مکان دایر گردید، و سالها بعد این بنا به دفتر برنامهریزی جشنهای ملی تغییر کاربری داد، و نهایتا با انقلاب اسلامی در اختیار صدا و سیما قرار گرفت و در سال 1381 درب این عمارت با عنوان موزه سینمای ایران به روی مردم باز شد. در یک گوشه از توابع موزه نگارستان یک بنا به نام حافظیه ساخته شده است که بازدیدکنندگان را به یاد شیراز و مقبره حافظ میاندازد. باشگاه تیروکمان توچال در بوستان سلامت قرار داشته و با کادر مربیان مجرب آماده خدمترسانی به بازدیدکنندگان عزیز است. بازدیدکنندگان با عبور از این راهرو میتوانند اطلاعات مفیدی را از فرهنگ اقوام مختلف به دست بیاورند. در راسته این بازار که از امامزاده صالح تا سر پل ادامه دارد، میتوانید به قول معروف از شیر مرغ تا جون آدمیزاد پیدا کنید، سبزی و میوههایی تازه با رنگ و لعاب جذاب، ترشی و شورفروشی، عطاری، خرازی، خشکبار و صنایعدستی، لباس و کفش، پارچه، تسبیح و انگشتر و هر آنچه که فکرش را بکنید، پیدا میشود.

باید دانست این تکیه در روزهای عادی نیز، آفریننده رنگهای متعدد، زیبا، هیجان و هیاهوی زندگی میباشد. ساعت بازدید از کاخ گلستان به صورت همه روزه در روزهای ماه بهار و تابستان از ساعت 9 و نیم صبح نا ساعت 18 و نیم عصر نیز میباشد. حتی در نمایشگاههای عکسی که گذاشتهام هم همینطور است و حتی کتابهایی که ترجمه کردم. حتی به سبک دوران ابتدایی اسلام، در دو قوس برج از گنبد مساجد نیز الگوبرداری شده است. شکل ظاهری برج از ترکیب ۲ جفت قوس بزرگ ساخته شده است که نهایتاً به هم میرسند. پل طبیعت تهران، پیکرهاش را از سی و سه پل اصفهان (که بهنوعی پل طبیعت اصفهان به شمار میرود) الهام گرفته؛ مکانی که نامش، حکایت از ۳۳ قوس بر پیکره آن پل دارد؛ اما حسی که به بازدیدکنندگان دست میدهد، بیشباهت به دیدار از پل خواجو نیست؛ مکانی که مرکز دیدارهای عمومی، شعرخوانی و چایخانههای سنتی بوده است. باغ پرندگان این پارک از باغهای ژاپنی الهام گرفته شده و انواع پرندگان در آن نگهداری میشوند. طراحی این باغ از باغ فین کاشان الهام گرفته است و کاملا یک بنای مرمت شده است. با وجود این، هنوز هم با طراحی هوشمندانه، موزه اصلی برج آزادی جذابیت بسیاری دارد. درباره این که تالار عاج چه زمانی ساخته شده است اختلاف نظر وجود دارد. از نظر من بازی خوب یعنی باور تماشاچی؛ یعنی شما عریان شدن روح یک بازیگر را جلوی دوربین میبینی و به آن نزدیک میشوی. به جستوجوی طرحها و ایدههای خوب میرود و آدمهایی را که فکر میکند، آن پازل کمالگرایی را میتواند در کنارشان کاملتر کند، به کار میگیرد. نکتهای که شاید کمتر کسی به آن توجه کند، بخش داخلی برج است. برای سوار شدن، باید قدتان بیش از 120 سانتیمتر باشد و وزنتان کمتر از 110 کیلوگرم باشد. البته ماشین های برقی هم در این بخش وجود دارند و به شما کمک می کند تا بتوانید در زمان کمتر به بام تهران برسید و مدت بیشتری را آن جا باشید.

پنج عمارت در این مجموعه قرار دارد که شامل عمارتهای دیوانخانه، مشیرالدوله، سفره خانه، سید جوادی، سر در کالسکه رو و پیاده رو می باشد که تمام آنها توسط حیاط هایی بهم وصل شده اند تماشای این عمارتها با هنرهای کاشی کاری، گچ بری، نقاشی و خطاطی های متعددی که به وفور در آنها یافت می شود از مهمترین جاذبه های این مجموعه هستند، علاوه بر این ها وجود هفت کتیبه در بخش های مختلف عمارت بر ارزش و اهمیت تاریخی بنا افزوده است. رخدادهایی تاریخی و معماری زیبای این عمارت و باغ اطرافش سبب اهمیت و ارزش این عمارت قاجاری گشته است. ↑ «نیکی کریمی: باید ارزش حضور کیمیایی را بدانیم». ↑ ملک المورخین (سپهر)، عبدالحسین خان ۱۳۸۵مرات الوقایع مظفری ج ۱ ص ۲۹۵. ↑ ملک المورخین (سپهر)، عبدالحسین خان ۱۳۸۵مرات الوقایع مظفری ج ۲ ص ۷۶۴. ↑ «نیکی کریمی: سعی کردم خودم باشم». ↑ «نیکی کریمی: 25 سال به من جایزه ندادند تا پررو نشوم/ احترام به زن ایرانی را در هیچکدام از فیلمهای جشنواره ندیدم/ محمدرضا فروتن: از کتک زدن زنها خسته شدهام». ↑ «نیکی کریمی: در هیچکجای جهان از سینمای مستقل حمایت نمیشود». اگر به معماری و تاریخ علاقه مند هستید، به شما پیشنهاد می دهیم تا پس از بازدید از پارک نیاوران، حتماً به سراغ کاخ نیاوران رفته و لحظات شگفت انگیزی را در این کاخ تجربه کنید. پس با وبسایت کوچه گرد با این مطلب همراه باشید. در این تالار میتوانید شاهد طرحهای حجمی و تصاویر نمادین باشید. به همین خاطر، در سال ۱۳۴۵، در روزنامهها فراخوان داده شد و در پی آن، از معماران و طراحان دعوت به عمل آمد تا طرحهای خود را برای ساخت برجی باعظمت و نمادین ارسال کنند. خاندان سلطنتی، در سال ۱۳۳۹، تصمیم گرفتند بنایی یادبود و نمادین را در محدوده مهرآباد بنا کنند.

این باغ با درختان کهن سال و سر به فلک کشیده، باغچه های پر گل و گیاه، آبراهها، حوضها و فوارههای بسیاری تزئین شده، و جلوه زیبایی را به خود گرفته است، از همه مهمتر وجود بنایی بسیار زیبا و مجلل، باغ را بسیار با شکوهتر کردهاست. با وجود واقعیات تلخ، بهنظرم نباید انسانیت هم نادیده گرفته شود. سعی میکنم در مواجهه با وقایع، بدون قضاوت، نظارهگر باشم. من همیشه به چیزی که اعتقاد دارم، عمل میکنم. من به بازیگری به عنوان یک حرفه نگاه نمیکنم، بلکه فکر میکنم بازیگری میتواند نشان دهنده بخشی از جامعه ما باشد و شاید اگر خانمی مرا میبیند به یکسری سئوالات در ذهنش پاسخ داده شود یا این که سؤال برایش ایجاد شود. میتوانید میز خود را در فضای بسته یا باز این رستوران انتخاب کنید. امروزه بهدلیل سختی باز و بسته کردن این درها، از درهای شیشهای استفاده میشود. حسین امانت در همان دوران اعلام کرده بود که بهدلیل مجاورت محل ساخت برج آزادی با مهرآباد، امکان افزایش ارتفاع برج به بیشتر از ۴۵ متر وجود ندارد. پس از انقلاب ۱۳۵۷، بهدلیل نقش مهمی که این میدان در تجمعهای مردمی داشت، آن را میدان آزادی نامیدند. زمان ساخت این مرکز خرید به سال ۱۳۷۰ بر می گردد و پس از گذشت ۸ سال توسط افراد حرفه ای، کار ساخت و ساز آن به اتمام رسید. علاوه بر این در بیشتر ساعات روز ترافیک در این منطقه بسیار زیاد میشود؛ چون افراد زیادی برای خرید یا زیارت امامزاده صالح به این منطقه میآیند. افراد سرشناسی، مانند استاد محمدتقی بهار، کاظم عصار، علیاکبر دهخدا، بدیعالزمان فروزانفر، علینقی وزیری، جلال همایی، سعید نفیسی، پروفسور محمود حسابی، ابراهیم پورداوود، غلامحسین صدیقی، پرویز خانلری، محمد معین، محمد ابراهیم باستانی پاریزی، علیمحمد کاردان و … گچبریها را استاد عبداللهی، آینهکاریها را استاد علیاصغر و کاشیکاریهای کاخ را استاد ابراهیم کاظمپور انجام دادهاند.

این تخت از ۶۵ قطعه مرمر بزرگ و کوچک تشکیل شده و توسط میرزا بابای شیرازی نقاشباشی طراحی شده و استاد محمد ابراهیم اصفهانی، سرپرستی حجاری آن را به عهده داشته است. تالار آینه که در ابتدا محلی برای نمایش تخت طاووس و تاج کیانی بود و این روزها به خاطر تابلوی رنگ و روغن مرحوم میرزا محمد خان کمال الملک غفاری معروف شده. سرانجام به دلیل کارهای نادرست و تخریب کردن های بی دلیل، مسعود میرزا محبوبیت خود در میان مردم را از دست داد و همین موضوع سبب شد تا پیش از اینکه قاجار سقوط کند فوت نماید. هر کسی که از درد و رنجش برای من صحبت کند و این موضوعات را با من در میان بگذارد برای من ابعاد ویژهای از شخصیتش را واگو میکند که بسیار زیبا و دلپذیر است و اتفاقاً این موضوع را در قدرت آدمها میبینم که مشکلاتشان را با من درمیان بگذارند. یکی دیگر این است که آقای خلخالی تقاضا کرده اند که چند موضوع را تذکر بدهند و بنده هم به ایشان متذکر شدم که هنوز به جلسات رسمی نرسیده ایم که وقتی معین شده باشد که قبل از دستور مقداری از وقت جلسه اختصاص به این امر داشته باشد . مرکز درمانی که در خیابان دربند، نرسیده به میدان اصلی قرار دارد. این ایستگاه در خط ۴ مترو یا همان خط شهید کلاهدوز به ارم سبز قرار دارد. شما با کمک دو لاین آسانسور که در بخش تالار کهن قرار دارند، میتوانید خودتان را به طبقات بالایی برج آزادی برسانید. تنها وسیله نقلیهای که در این حالت به شما کمک میکند بهموقع برسید، استفاده از مترو است. طبقه اول حدود ۲۳ متر از سطح زمین فاصله دارد و از آن فقط برای تعویض آسانسور استفاده میشود.

برج آزادی ۶۳ متر طول و ۴۵ متر ارتفاع از سطح زمین دارد و از ۴ طبقه تشکیل شده است. اصلاً اندیشیدن و فلسفه برای من اهمیت دارد ولی ایدئولوژی و شاخههای مختلف ایدئولوژیک خیلی برای من مهم نبودهاند. بهنظر شما، در کنار این برج، کدامیک از جاهای تفریحی تهران اهمیت بسیاری دارند؟ اهمیت این منطقه به دلیل مراکز دانشگاهی و تفریحی مانند مغازهها و کافههای مختلف است. اگر شما اهل تفریح و سرعت هستید باید بگویم در دامنه کوه های پرشیب و سنگی دربند یکی از محبوب ترین مراکز تفریحی تهران واقع شده است. یکی دیگر از مراکز خرید محبوب و پر طرفدار که واقع در بزرگراه اشرفی اصفهانی است، پاساژ تیراژه تهران می باشد. علاوه بر مرکز خرید میلاد نور، پاساژ گلستان و پاساژ ایران نیز در این منطقه قرار دارند و فرصت خوبی برای شما فراهم کرده اند تا با یک تیر چندین نشان بزنید. برای دید تصاویر و اطلاعات بیشتر روی لینک کلیک کنید. در غیر این صورت، بهتر است یک بلیط شارژی تهیه کنید و برای استفاده از مترو، آن را به فراخور نیاز خود شارژ کنید. در اینجا میخواهیم برای کسانی که تهرانی هستند یا اقدام به اجاره سوئیت در تهران کردهاند، راههای دسترسی به این پل را توضیح دهیم. برای پیدا کردن بهترین قیمت برای اجاره سوئیت وارد سایت شوید و بهترین اقامتگاه خود را به راحتی پیدا کنید. ↑ «واسطه امین برای جامعه». ↑ «نیکی کریمی: روح فیلم برایم مهم است».

↑ «نیکی کریمی: قضاوت نمیکنم». ↑ «مدیون کیارستمی ام». گامهای بلندی برداشت و خود را در حوزههای متفاوتی از نوشتن تا ترجمه و داوری و دستیاری کارگردان درجه یک سینمای جهان، عباس کیارستمی آزمود… نیکی کریمی (۱۰ نوامبر ۱۹۷۱) (۱۹ آبان ۱۳۵۰) بازیگر و کارگردان ایرانی است. ساخت برج آزادی در ۱۱ آبان ۱۳۴۸ کلنگ خورد و ۲۸ ماه به طول انجامید. متأسفانه از سال ۱۳۹۲، خطر تخریب برج آزادی را تهدید میکند و همچنین ساخت مسجدی در بخش شمال غربی برج، نمای بصری آن را مخدوش کرده است. در طبقه زیرین عمارت بادگیر حوضخانهای وجود دارد که در عهد ناصری، محل نگهداری پرندگان بود. مهمترین نکته در تالار کهن وجود آسانسور و پلکان اصلی برج در این بخش است. شاید از خواندن این متن کمی تعجب کرده باشید؛ زیرا در برخی منابع چنین روایت شده که ملکه ایران، یعنی فرح دیبا، طرح برج آزادی را ارائه کرده است. فراموش نکنید بیصبرانه منتظر خواندن نظرات شما عزیزان همراه هستیم. امارت، حوض و فضاهای سبز، حافظیه و بناهای دیگری که در حیاط باغ ساخته شده است، شما را مجذوب میکند. باغ نگارستان - باغ موزه نگارستان یکی از بناهای قدیمی شهر تهران می باشد که در سال 1222 به دستور فتحعلی شاه قاجار ساخته شد. این بوستان فضای بزرگی دارد و با اینکه در مرکز شهر واقع شده، میتوان در آن به دور از آلودگی های صوتی و جوی تهران، اوقاتی خوش را سپری کرد. آیا این برج را میتوان با سایر برج های تهران مقایسه کرد؟ بعد از فوت او به این باغ رسیدگی نشد و رو به نابودی رفت، تا اینکه یک تاجر شیرازی این باغ را خریداری و شروع به بازسازی کرد.

اما در طول این سالها به عمارت شمالی توجهی نشد، و رفته رفته خسارات شدیدی به آن وارد شد، و رو به نابودی رفت؛ به طوری که در حال حاضر اثری از آن نمانده، و در این باغ زیبا تنها عمارت جنوبی آن باقی مانده است. محله بسیار زیبا و خوش و آب و هوایی است و شما می توانید در عین برخورداری از زیبایی، از امکانات تجاری محله هم استفاده کنید. در بند کوهستان های صخره ای هم دارند و مناطقی مانند بند یخچال یکی ازمکان های مناسب برای سنگ نوردان است. این کافه صبحانه هم دارد برای همین اگر سر صبح گذرتان به باغ فردوس میخورد حتما سراغ اینجا بیایید که منوی صبحانه مفصلی دارد. علت اینکه این باغ، با نام نگارستان شناخته میشود، آن است که در یکی از اتاقها، تعداد زیادی تابلوی نقاشی، که اغلب پرتره هستند، وجود دارد. دو طبقه اختصاصی در مجتمع وجود دارد که یکی از آنها مخصوص طلا و ساعت است و دیگری به سرویس خواب و لوازم خانگی اختصاص دارد. خانه مقدم مساحتی حدود دو هزار متر مربع دارد. 131 سانتی متر بوده که تصویر ناصرالدین شاه را ظاهرا در اندازه طبیعی با شمشیری در دست می نمایاند. همانی که مثل من میاندیشد با من خاطراتش را در فیلم ما مرور میکند یا با آن شریک میشود. در شب تماشای تهران از بلندای بام های مختلف تهران لذتی چند برابر دارد چرا که از آن ارتفاع روشنایی خانه هایی که از پنجره میتابد و نور چراغ های روشن در خیابان ها و ماشین های درحال عبور و مرور منظره ای جذاب و تماشایی خلق میکنند انگار که فرشی از نور در زیر پای شما گسترده شده است. محله نیاوران در شمال شهر تهران می باشد که در بخش شمالی کاخ نیاوران قرار دارد .

هرکدام از این محلههای قدیمی خاطراتی از گذشته در خود جایدادهاند.با بزرگتر شدن شهر تهران و ازدیاد جمعیت، بیشتر این محلههای قدیمی برای مردم شهر آشناتر شدهاند.امروز قصد داریم به یکی از محلههای قدیمی شهر تهران سفری داشته باشیم که در قلب خود بازاری تاریخی را جایداده است.تجریش یکی از محلههای قدیمی شهر تهران هست. طبقه بالایی برج دارای سقفی بتنی و سفید است که برای تزئین آن از مقرنسکاری، کاشیکاری و معرق ایرانی استفاده کردهاند. در ساخت این اثر از بیش از ۲۵هزار قطعه سنگ مرمر جوشقان اصفهان و همچنین ۹۰۰ تن تیرآهن استفاده کردهاند. برای طراحی ویترینهای این تالار، از آینه استفاده کردهاند و به همین خاطر، آن را با نام تالار آینه میشناسند. درست است که هر زندگی، پیچیدگیهای خاص خود را دارد، ولی برای هر بحرانی، راه برونرفتی هم وجود دارد. وی ادامه داد: رئیس گروه باستانشناسی با حضور در محل، وجود لایههای تاریخی را مشاهده و تأیید کرده است. در نتیجه ممکن است این ناخوداگاه جمعی با خیلیها یکی و برابر باشد؛ بنابراین با آن ارتباط برقرار میکنند و چیزی بیشتر از این نیست. گرچه خیلی وقت است که ساختوسازهای بسیار، بام بوکان را دستخوش تغییرات کرده، اما باز هم از محبوبیت و زیباییهای آن و منظره دیدنی تهران بر فراز بام بوکان، چیزی کم نمیشود. البته با این شلوغیها چیزی از ارزشهای بام نیاوران کاسته نمیشود. در طراحی این فضا از شکافهای مستطیلی و عمودی شکل استفاده شده است که با دیدن آن به یاد بادگیرهای سنتی ایرانی میافتید. با قدم در این باغ موزه ضمن دیدن این ماکت های مینیاتوری می توانید حس و حال باغ های ایرانی را کاملا درک کنید و از هوای دل پذیر بهاری نهایت لذت را ببرید. همزمان با احداث خانه توسط احتساب الملک ـ پدر محسن مقدم ـ بنا شدهاست.

یکی از این عمارتها در قسمت شمالی باغ و دیگری در قسمت جنوبی آن بنا شدند. میدان و پارک نیاوران نیز در قسمت جنوبی کاخ نیاوران قرار گرفتهاند. در دره اوسون، چند آبشار در فاصله کم از هم قرار دارند که یکی از آنها، آبشار سوتک است. اين حركت آغامحمد خان به اهميت ارگ سلطنتي بيش از پيش افزوده و در عهد فتحعلي شاه قاجار هم به خاطر تاجگذاري وي در اين شهر( 24 ربيع الاول 1212 ه.ق / 1797 ميلادي در آستانه قرن 19 و همزمان با ناپلئون ) و هم بواسطه خيالات شكو همند اين پادشاه كاخ گلستان توسعه بيشتر و آراستگي بهتري را تجربه كرد. خانه مقدم که همانند عمارتی است کوچک اما چشم نواز و بیانگر شکوه و عظمت حکومت قاجار که در یکی از اصلیترین خیابانهای تهران به نام خیابان امام خمینی قرار و در نزدیکی پارک شهر تهران گرفته است. ↑ «دو حاجتی که رضا کیانیان از امام رضا (ع) گرفت». تهرانیها خیابان امام خمینی را میشناسند. اگر مایلید با خودروی شخصی به بازار تجریش بروید، میتوانید از طرف خیابان ولیعصر، خیابان شریعتی، نیاوران و محله زعفرانیه خودتان را به میدان قدس یا به میدان تجریش برسانید. شکمدوستان حرفهای و حتی آماتور میدانند که حوالی میدان تجریش یکی از بهترین نقاط برای صرف انواع خوردنیهای خوشمزه است. نیاوران یکی از بهترین پاتوقهای تهران برای کسانی است که اهل ورزش خصوصا ورزش صبحگاهی هستند. بهترین مسیر برای رفتن به مجتمع تجاری میلاد نور با خودروی شخصی ، از طریق میدان صنعت است.

همچنین برآورد شده است که مردم امریکا تنها در سال 1998 حدود 1.5 میلیارد دلار برای خرید درخت کریسمس هزینه کردند که بخشی از این میزان هزینه بالا صرف تولید و پرورش دوباره درختان کاج میشود. منتها تمام بخشهای برج آزادی در سال ۱۳۵۰ و بهصورت یکباره ساخته نشد و ساخت آن به طول تاریخ بازمیگردد. هنگامیکه محمد شاه قاجار دستور ساخت باغ فردوس را صادر کرد، در این باغ دو عمارت ساخته شد. در زمان سلطنت ناصرالدین شاه، این باغ به حسینعلی خان معیرالممالک داماد شاه، به عنوان هدیه عروسی اهدا شد و حسینعلی خان، این باغ را به سبک قاجاری تکمیل و عروسی خود را در آن برگزار کرد. در زمان تخریب خانه خواهر ناصر الدین شاه، دکتر مقدم این پایهها را به خانه موزه مقدم آورد. این عمارت در ابتدا محل سکونت خاندان احتسابالملک، رئیس اداره احتسابیه و وزیر مختار ایران در سوئیس، بوده که بعدها به پسرش، محسن مقدم رسیده است. اتاق پذیرایی: این سالن محل کار، فعالیت های علمی و پذیرایی از مهمانان استاد مقدم بوده است. در این بخش حیاطی قرار گرفته که نشان دهنده علاقه استاد محسن مقدم و همسرش به هنر ایرانی بوده است زیرا اگر با دقت به کف این حیاط نگاه کنید متوجه شباهت آن با نقشه فرشهای ایرانی میشوید. به اشتراک گذاشتن خاطرات و تجربهٔ بصری خودم با دیگران. بازاری که اکثر قریب به یقین تهرانیها با آن خاطرات زیادی دارند و انرژی مثبت زیادی از قدم زدن در آن میگیرند.

به این ترتیب، یک فرد خارجی با بازدیدی کوتاه از بخش ایرانشناسی، میتواند شمایی کلی از ایران و اقوام ایرانی داشته باشد. مسئول گروه کوهنوردی که از هند به ایران و دربند آمده هم میگوید که رستورانهای این محله، محیط جذابی دارند و صرف غذا در نزدیکی رودخانه و صخرههای بزرگ کوه، برای او متفاوت و جذاب بوده است. خب، در طول این هفت سال - هفت سال است که آنها دارند تلاش میکنند - دوچیز برای مردم دنیا روشن شد: یکی اینکه ایران توانسته است در قضیهی هستهای پیشرفتهای غیر قابل انتظاری پیدا کند. در هر صورت، برای دسترسی به آزادی با وسیله نقلیه شخصی، بهترین مسیر از شمال بزرگراه جناح، از شرق خیابان آزادی، از غرب بزرگراه لشگر و از جنوب بزرگراه سعیدی است. آیینه کاری ها و تزئینات ارسی به علاوه گچ بری های فوق العاده تالار اصلی سبب شهرت هر چه بیش تر این مورد شده اند. ما را بیش از این منتظر نگذارید. جالب است بدانید این برج بیش از پوسته ظاهریاش ارزش دارد. در این فضا، از بیش از ۱۱هزار جلد کتاب که شامل ۲هزار جلد کتاب مرجع و ارزشمند در زمینههای مختلف میشود نگهداری میکنند. گذراندن یک عصر دلپذیر و گشتوگذاری دو تا سه ساعته برای پیادهروی، تفریح و گپوگفت با دوستان صمیمی در یک باغ بینظیر، تجربهای عالی است که میتوانید در باغ نگارستان تهران به دستش بیاورید. موقعیت جغرافیایی و ویژگیهای دربند تهران باعث شد تا بسیاری از ثروتمندان، شاهان و شاهزادگان در طول این 200 سال به محله دربند علاقه پیدا کرده و آن را برای سکونت خود انتخاب کنند. مرکز خرید پالادیوم معدن بسیاری از برندهای معتبر ایرانی و خارجی است.

در طول سالهای حرفهای خود با بسیاری از فیلمسازان ایرانی مانند مسعود کیمیایی، داریوش مهرجویی، تهمینه میلانی، سیروس الوند و دیگران کار کرد، خود نیز به دستیاری کارگردانی مشغول شد، برندهٔ جوایز بسیاری در سطح ملی و بینالمللی گشت و جایگاهش به عنوان یک سوپراستار تثبیت شد. در سال 1316 مدرسه شاپور تجریش در این مکان دایر گردید، و سالها بعد این بنا به دفتر برنامهریزی جشنهای ملی تغییر کاربری داد، و نهایتا با انقلاب اسلامی در اختیار صدا و سیما قرار گرفت و در سال 1381 درب این عمارت با عنوان موزه سینمای ایران به روی مردم باز شد. در یک گوشه از توابع موزه نگارستان یک بنا به نام حافظیه ساخته شده است که بازدیدکنندگان را به یاد شیراز و مقبره حافظ میاندازد. باشگاه تیروکمان توچال در بوستان سلامت قرار داشته و با کادر مربیان مجرب آماده خدمترسانی به بازدیدکنندگان عزیز است. بازدیدکنندگان با عبور از این راهرو میتوانند اطلاعات مفیدی را از فرهنگ اقوام مختلف به دست بیاورند. در راسته این بازار که از امامزاده صالح تا سر پل ادامه دارد، میتوانید به قول معروف از شیر مرغ تا جون آدمیزاد پیدا کنید، سبزی و میوههایی تازه با رنگ و لعاب جذاب، ترشی و شورفروشی، عطاری، خرازی، خشکبار و صنایعدستی، لباس و کفش، پارچه، تسبیح و انگشتر و هر آنچه که فکرش را بکنید، پیدا میشود.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 12

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 125
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 391
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 736
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4802
  • بازدید ماه : 24439
  • بازدید سال : 132623
  • بازدید کلی : 549029
  • کدهای اختصاصی