loading...

خزان

بازدید : 3932
شنبه 13 خرداد 1402 زمان : 10:48


پاکسازی پوست یکی از مهم ترین و مهم ترین فعالیت هایی است که باید هر روز انجام شود. به خصوص اگر کار می کنید و هر روز از لوازم آرایشی استفاده می کنید یا در معرض آلودگی هوا هستید.

برای این کار می توانید از محصولات مخصوص شستشوی صورت استفاده کنید یا به دنبال پاک کننده ها (مانند تونرها) باشید.

اگرچه تفاوت هایی بین این نوع دستگاه ها وجود دارد. اما اهداف هر دو دسته یکسان است. توجه داشته باشید که با برخی مواد طبیعی نیز می توان به این هدف رسید.

منظور از پاکسازی پوست چیست؟

منظور از پاکسازی پوست، فرآیند مهم حذف سلول های مرده، چربی، آلودگی و سایر آلودگی ها از سطح پوست است.

بسیاری از ما شستن صورت را روشی بسیار راحت می‌دانیم. اما ما زمان کافی را برای انجام منظم آن صرف نمی کنیم. باید بدانید که پاکسازی اولین گام برای درخشندگی پوست و حفظ طولانی مدت آن است.

اکثر زنان برای دستیابی به این امر هزینه هنگفتی می یابند. اما در نهایت به چیزی که می خواهند نمی رسند. به یاد داشته باشید که راز یک چهره درخشان صرفاً یک "رژیم غذایی زیبایی" است.

این نوع درمان ها شامل پاک کردن آرایش، شستشوی صورت، لایه برداری، استفاده از مرطوب کننده، تمیز کردن در شب و تهیه ماسک صورت می باشد.

فواید پاکسازی پوست

بر کسی پوشیده نیست که پاکسازی پوست فواید زیادی دارد. اولین و مهمترین این فواید کاهش آکنه و جوش های صورت است.

اگر به طور مرتب صورت خود را بشویید و کثیفی و چربی ناخواسته را از صورت خود پاک کنید، گام بزرگی در کاهش جوش صورت برداشته اید.

همچنین اگر می خواهید پوستی شفاف و سالم داشته باشید، می توانید صورت خود را در خانه با مواد تازه بشویید.

از دیگر مزایایی که با این فعالیت به دست می آورید می توان به موارد زیر اشاره کرد.

آیا پوست خود را مرطوب می کنید؟

پاکسازی صورت سطح pH را حفظ کرده و پوست را آبرسانی می کند. پوست هیدراته شده جوان تر به نظر می رسد و هیچ نشانه ای از پیری را نشان نمی دهد.

همچنین شستن و پاکسازی صورت آب و رطوبت طبیعی کافی برای پوست برای جلوگیری از خشکی فراهم می کند.

شما پوست را تمیز می کنید

همه ما دوست داریم رنگ پوستی یکدست و بدون جوش، جوش، جای زخم و غیره داشته باشیم. پاکسازی صورت منافذ باز را بسته نگه می دارد و از تجمع کثیفی جلوگیری می کند. همچنین در کاهش احتمال ترک خوردن پوست بسیار موثر است.

سلول های مرده پوست را از بین می برد

سلول های مرده منجر به ایجاد پوستی کدر و ناهموار با جوش های زیادی می شود. استفاده منظم از مواد پاک کننده موثر پوست صورت به جلوگیری از این نوع آسیب کمک می کند و لایه مرده پوست را از روی صورت پاک می کند.

علاوه بر این با حذف آلودگی ها در رشد پوست جدید (کلاژن سازی) موثر بوده و ظاهری شاداب به ارمغان می آورد.

روش های پاکسازی پوست صورت

به یاد داشته باشید که مراقبت از پوست یا رژیم های زیبایی بین افراد متفاوت است. چون نوع پوست ما متفاوت است. برای به دست آوردن نتایج مورد نظر، توصیه می کنیم از محصولات پر از مواد شیمیایی خودداری کنید.

اکثر خانم ها موافق هستند که ما به مراقبت طبیعی بیشتری از پوست نیاز داریم. در اینجا موادی وجود دارد که می توانید از آنها برای پاکسازی صورت و حتی پوست بدن خود استفاده کنید.

متشکرم

شکر همچنین یک ماده عالی برای مراقبت از پوست است که به راحتی در هر خانه ای یافت می شود. این ماده می تواند به آرامی پوست را لایه برداری و تمیز کند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که شکر را با مقداری آب یا روغن مخلوط کنید. سپس صورت خود را با حرکات دایره ای (حدود 5 دقیقه) ماساژ دهید و با آب بشویید.

این نوع ماساژ باید به آرامی انجام شود، در غیر این صورت، اگر روند بیش از حد تهاجمی باشد، می تواند پوست شما را تحریک کند.

پوست را با شیر پاک کنید

شیر تنها نوشیدنی غنی از کلسیم نیست که استخوان های ما را تقویت می کند. همچنین به عنوان یک پاک کننده موثر برای پوست صورت و بدن شناخته می شود.

شیر پاک کننده کلاسیکی است که پوست کلئوپاترا (ملکه مصر) را بسیار زیبا کرده است. جالب است بدانید که اسید لاکتیک موجود در شیر همان چیزی است که آن را به یک پاک کننده عالی برای از بین بردن سلول های مرده پوست تبدیل می کند.



بهترین پاک کننده صورت

علاوه بر این، پروتئین های شیر به آبرسانی لیپیدهای پوست کمک می کنند. سعی کنید از شیر بدون چربی استفاده نکنید. به جای آن شیر تازه را انتخاب کنید.

مقدار کمی شیر مرغوب را کف دست خود بریزید و پوست را به آرامی ماساژ دهید. همچنین می توانید 2 تا 4 فنجان شیر به حمام خود اضافه کنید تا سر تا پا را تغذیه و پاکسازی کنید.

از طرف دیگر، ترکیب نمک و شیر می تواند در این مورد موثر باشد. این مخلوط را با پنبه روی صورت و گردن خود بمالید. این محصولات را می توان یک یا دو بار در هفته روی پوست استفاده کرد.

خیار و پنیر

شما هرگز به ترکیب این دو ماده مختلف فکر نمی کردید. اما ما می خواهیم اولین جرقه آن را در ذهن شما روشن کنیم. برای استفاده از این دو ماده خوب است بدانید که آرد گندم باعث شادابی پوست می شود و جایگزین بسیار مناسبی برای کرم های صورت و پاک کننده های پوست است.

ترکیبات ارگانیک موجود در خیار همچنین می تواند به خلاص شدن از شر لکه های پیری کمک کند و پوست را هیدراته و شاداب نگه دارد. اما از ترکیب این دو چه چیزی می توان به دست آورد؟

خیار تازه رنده شده را به 2-3 قاشق چایخوری پنیر دلمه اضافه کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. این خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند. آن را با آب ساده بشویید. این ترکیب را می توان یک یا دو بار در هفته استفاده کرد.

پودر نخود و زردچوبه

فواید پاکسازی پوست با مواد طبیعی بسیار زیاد است با استفاده از پودر نخود روی صورت می توانیم از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری کرده و پوست را از سموم مختلف پاکسازی کنیم. در نتیجه پیری پوست را به تاخیر می اندازیم و از تیرگی آن جلوگیری می کنیم

به یاد داشته باشید که استفاده از ماسک با رب لوبیا و زردچوبه در فصل زمستان که باید مراقبت ویژه ای از پوست خود داشته باشیم بسیار مفید است. به دلیل باد سرد و کمبود رطوبت، پوست خشک و تحریک شده است.

برای مثال می توانید ترکیبی از این دو ماده و مقداری ژل آلوئه ورا را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست خود بگذارید. این بین زردچوبه و خواص ضد لک آن و آلوئه ورا است

عسل

بعید است که از خواص مختلف ماسک صورت خانگی با عسل مطلع باشید. زیرا هر یک از ما حداقل یک بار در زندگی خود درباره خواص مختلف این ماده طبیعی شنیده یا خوانده ایم.

بنابراین می دانیم که عسل سرشار از آنتی اکسیدان است و همچنین یک مرطوب کننده بسیار غنی برای پوست است.

از آنجایی که این ماده دارای خواص ضد باکتریایی است، ضمن تسکین پوست، به خلاص شدن از شر آکنه کمک می کند.

برای استفاده از عسل به عنوان پاک کننده صورت، نصف قاشق چایخوری عسل تازه را بردارید و به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید.

اگر می خواهید غلظت آن را تغییر دهید، چند قطره آب قبل از استفاده از آن به صورت خود اضافه کنید. آن را با آب گرم بشویید و خشک کنید. متوجه خواهید شد که پوست نرم و صورتی است. زیرا آلودگی ها را بدون از بین بردن چربی طبیعی پوست از بین می برد.

همچنین می توانید چند قاشق شیر تازه و عسل را با هم مخلوط کنید و روی صورت و گردن خود بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند سپس به آرامی پوست خود را بشویید و صورت و گردن خود را خشک کنید.

بلغور جو دوسر

یکی از محبوب ترین راه ها برای تمیز کردن پوست استفاده از بلغور جو دوسر است. بلغور جو دوسر نه تنها یک انتخاب عالی برای صبحانه شماست، بلکه یکی از بهترین پاک کننده های طبیعی صورت است که می توانید در کمد آشپزخانه خود پیدا کنید.

بلغور جو دوسر به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل می کند که وقتی نرم شود و به پوست مالیده شود، به آرامی لایه برداری می کند.

برای استفاده به عنوان یک تصفیه کننده آب، 1/4 فنجان جو دو سر کامل را آسیاب کرده و در یک ظرف در بسته نگهداری کنید.

برای استفاده هر زمان که خواستید، مقداری جو دو سر را با آب یا روغن مخلوط کنید تا خمیری به دست آید و سپس آن را روی پوست خود ماساژ دهید.

سپس با آب گرم بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید. همچنین می توانید جوانه گندم، آرد ذرت یا پودر برنج را قبل از تمیز کردن صورت خود به مخلوط جو دوسر اضافه کنید. روش دیگر، 1 قاشق غذاخوری سیر را با 1 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر و کمی عسل مخلوط کرده و بمالید.

پاکسازی پوست با روغن نارگیل

روغن نارگیل (مانند عسل) یکی از رایج ترین روش های پاکسازی پوست است. روغن نارگیل به دلیل داشتن خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. هنگامی که به درستی استفاده شود، به عنوان یک پاک کننده عالی پوست عمل می کند.

برای پاکسازی پوست با این روغن، آن را در دست گرم کرده و به صورت خود بمالید. سپس پوست را با حرکات دایره ای ماساژ دهید. سپس یک حوله داغ را به مدت کمتر از یک دقیقه روی صورت خود قرار دهید و روغن را با همان حوله پاک کنید.

همچنین می توانید 1 قاشق چایخوری روغن نارگیل را با 1 قاشق چایخوری عسل و 1 قاشق چایخوری ماست مخلوط کنید تا ماسک غلیظی درست شود. مخلوط به دست آمده را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید حدود 15 دقیقه بماند. این کار را به طور مداوم ۲ تا ۳ بار در هفته انجام دهید.

کشک

بر کسی پوشیده نیست که ماست مانند شیر حاوی اسید لاکتیک است که پوست ما را مرطوب می کند و به رفع خشکی و تیرگی کمک می کند.

برای استفاده از این محصول برای پاکسازی صورت، باید 1 تا 2 قاشق غذاخوری ماست را با 1 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری آبلیمو مخلوط کنید.

روشن کن. مواد را مخلوط کرده و مخلوط را روی صورت و گردن بمالید. بعد از 15-20 دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید. این نوع پاکسازی پوست می تواند برای پوست های خشک بسیار مناسب باشد.

لیمو

یکی دیگر از روش های پاکسازی پوست که بسیار آسان و مقرون به صرفه خواهد بود، استفاده از لیمو برای از بین بردن چربی صورت است.

لیمو به ما کمک می کند تا از شر پوست تیره خلاص شویم. برای استفاده از لیمو فقط کافی است آب لیمو را با مقداری شیر یا ماست مخلوط کنید و سپس آن را روی صورت خود بمالید. بعد از چند دقیقه صورت خود را بشویید و از مرطوب کننده معمولی خود استفاده کنید.

همچنین می توانید از آب لیمو برای صورت و گردن خود استفاده کنید. اما این نکته مهم را فراموش نکنید که قبل از استفاده کامل، کمی امتحان کنید. زیرا لیمو می تواند پوست را تحریک کند. همچنین بدون ضد آفتاب بیرون نروید. زیرا آب لیمو باعث می شود پوست شما سبک شود.

مطالعه مقاله کامل: آموزش فیشیال پوست در تهران


پاکسازی پوست یکی از مهم ترین و مهم ترین فعالیت هایی است که باید هر روز انجام شود. به خصوص اگر کار می کنید و هر روز از لوازم آرایشی استفاده می کنید یا در معرض آلودگی هوا هستید.

برای این کار می توانید از محصولات مخصوص شستشوی صورت استفاده کنید یا به دنبال پاک کننده ها (مانند تونرها) باشید.

اگرچه تفاوت هایی بین این نوع دستگاه ها وجود دارد. اما اهداف هر دو دسته یکسان است. توجه داشته باشید که با برخی مواد طبیعی نیز می توان به این هدف رسید.

منظور از پاکسازی پوست چیست؟

منظور از پاکسازی پوست، فرآیند مهم حذف سلول های مرده، چربی، آلودگی و سایر آلودگی ها از سطح پوست است.

بسیاری از ما شستن صورت را روشی بسیار راحت می‌دانیم. اما ما زمان کافی را برای انجام منظم آن صرف نمی کنیم. باید بدانید که پاکسازی اولین گام برای درخشندگی پوست و حفظ طولانی مدت آن است.

اکثر زنان برای دستیابی به این امر هزینه هنگفتی می یابند. اما در نهایت به چیزی که می خواهند نمی رسند. به یاد داشته باشید که راز یک چهره درخشان صرفاً یک "رژیم غذایی زیبایی" است.

این نوع درمان ها شامل پاک کردن آرایش، شستشوی صورت، لایه برداری، استفاده از مرطوب کننده، تمیز کردن در شب و تهیه ماسک صورت می باشد.

فواید پاکسازی پوست

بر کسی پوشیده نیست که پاکسازی پوست فواید زیادی دارد. اولین و مهمترین این فواید کاهش آکنه و جوش های صورت است.

اگر به طور مرتب صورت خود را بشویید و کثیفی و چربی ناخواسته را از صورت خود پاک کنید، گام بزرگی در کاهش جوش صورت برداشته اید.

همچنین اگر می خواهید پوستی شفاف و سالم داشته باشید، می توانید صورت خود را در خانه با مواد تازه بشویید.

از دیگر مزایایی که با این فعالیت به دست می آورید می توان به موارد زیر اشاره کرد.

آیا پوست خود را مرطوب می کنید؟

پاکسازی صورت سطح pH را حفظ کرده و پوست را آبرسانی می کند. پوست هیدراته شده جوان تر به نظر می رسد و هیچ نشانه ای از پیری را نشان نمی دهد.

همچنین شستن و پاکسازی صورت آب و رطوبت طبیعی کافی برای پوست برای جلوگیری از خشکی فراهم می کند.

شما پوست را تمیز می کنید

همه ما دوست داریم رنگ پوستی یکدست و بدون جوش، جوش، جای زخم و غیره داشته باشیم. پاکسازی صورت منافذ باز را بسته نگه می دارد و از تجمع کثیفی جلوگیری می کند. همچنین در کاهش احتمال ترک خوردن پوست بسیار موثر است.

سلول های مرده پوست را از بین می برد

سلول های مرده منجر به ایجاد پوستی کدر و ناهموار با جوش های زیادی می شود. استفاده منظم از مواد پاک کننده موثر پوست صورت به جلوگیری از این نوع آسیب کمک می کند و لایه مرده پوست را از روی صورت پاک می کند.

علاوه بر این با حذف آلودگی ها در رشد پوست جدید (کلاژن سازی) موثر بوده و ظاهری شاداب به ارمغان می آورد.

روش های پاکسازی پوست صورت

به یاد داشته باشید که مراقبت از پوست یا رژیم های زیبایی بین افراد متفاوت است. چون نوع پوست ما متفاوت است. برای به دست آوردن نتایج مورد نظر، توصیه می کنیم از محصولات پر از مواد شیمیایی خودداری کنید.

اکثر خانم ها موافق هستند که ما به مراقبت طبیعی بیشتری از پوست نیاز داریم. در اینجا موادی وجود دارد که می توانید از آنها برای پاکسازی صورت و حتی پوست بدن خود استفاده کنید.

متشکرم

شکر همچنین یک ماده عالی برای مراقبت از پوست است که به راحتی در هر خانه ای یافت می شود. این ماده می تواند به آرامی پوست را لایه برداری و تمیز کند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که شکر را با مقداری آب یا روغن مخلوط کنید. سپس صورت خود را با حرکات دایره ای (حدود 5 دقیقه) ماساژ دهید و با آب بشویید.

این نوع ماساژ باید به آرامی انجام شود، در غیر این صورت، اگر روند بیش از حد تهاجمی باشد، می تواند پوست شما را تحریک کند.

پوست را با شیر پاک کنید

شیر تنها نوشیدنی غنی از کلسیم نیست که استخوان های ما را تقویت می کند. همچنین به عنوان یک پاک کننده موثر برای پوست صورت و بدن شناخته می شود.

شیر پاک کننده کلاسیکی است که پوست کلئوپاترا (ملکه مصر) را بسیار زیبا کرده است. جالب است بدانید که اسید لاکتیک موجود در شیر همان چیزی است که آن را به یک پاک کننده عالی برای از بین بردن سلول های مرده پوست تبدیل می کند.



بهترین پاک کننده صورت

علاوه بر این، پروتئین های شیر به آبرسانی لیپیدهای پوست کمک می کنند. سعی کنید از شیر بدون چربی استفاده نکنید. به جای آن شیر تازه را انتخاب کنید.

مقدار کمی شیر مرغوب را کف دست خود بریزید و پوست را به آرامی ماساژ دهید. همچنین می توانید 2 تا 4 فنجان شیر به حمام خود اضافه کنید تا سر تا پا را تغذیه و پاکسازی کنید.

از طرف دیگر، ترکیب نمک و شیر می تواند در این مورد موثر باشد. این مخلوط را با پنبه روی صورت و گردن خود بمالید. این محصولات را می توان یک یا دو بار در هفته روی پوست استفاده کرد.

خیار و پنیر

شما هرگز به ترکیب این دو ماده مختلف فکر نمی کردید. اما ما می خواهیم اولین جرقه آن را در ذهن شما روشن کنیم. برای استفاده از این دو ماده خوب است بدانید که آرد گندم باعث شادابی پوست می شود و جایگزین بسیار مناسبی برای کرم های صورت و پاک کننده های پوست است.

ترکیبات ارگانیک موجود در خیار همچنین می تواند به خلاص شدن از شر لکه های پیری کمک کند و پوست را هیدراته و شاداب نگه دارد. اما از ترکیب این دو چه چیزی می توان به دست آورد؟

خیار تازه رنده شده را به 2-3 قاشق چایخوری پنیر دلمه اضافه کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. این خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند. آن را با آب ساده بشویید. این ترکیب را می توان یک یا دو بار در هفته استفاده کرد.

پودر نخود و زردچوبه

فواید پاکسازی پوست با مواد طبیعی بسیار زیاد است با استفاده از پودر نخود روی صورت می توانیم از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری کرده و پوست را از سموم مختلف پاکسازی کنیم. در نتیجه پیری پوست را به تاخیر می اندازیم و از تیرگی آن جلوگیری می کنیم

به یاد داشته باشید که استفاده از ماسک با رب لوبیا و زردچوبه در فصل زمستان که باید مراقبت ویژه ای از پوست خود داشته باشیم بسیار مفید است. به دلیل باد سرد و کمبود رطوبت، پوست خشک و تحریک شده است.

برای مثال می توانید ترکیبی از این دو ماده و مقداری ژل آلوئه ورا را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست خود بگذارید. این بین زردچوبه و خواص ضد لک آن و آلوئه ورا است

عسل

بعید است که از خواص مختلف ماسک صورت خانگی با عسل مطلع باشید. زیرا هر یک از ما حداقل یک بار در زندگی خود درباره خواص مختلف این ماده طبیعی شنیده یا خوانده ایم.

بنابراین می دانیم که عسل سرشار از آنتی اکسیدان است و همچنین یک مرطوب کننده بسیار غنی برای پوست است.

از آنجایی که این ماده دارای خواص ضد باکتریایی است، ضمن تسکین پوست، به خلاص شدن از شر آکنه کمک می کند.

برای استفاده از عسل به عنوان پاک کننده صورت، نصف قاشق چایخوری عسل تازه را بردارید و به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید.

اگر می خواهید غلظت آن را تغییر دهید، چند قطره آب قبل از استفاده از آن به صورت خود اضافه کنید. آن را با آب گرم بشویید و خشک کنید. متوجه خواهید شد که پوست نرم و صورتی است. زیرا آلودگی ها را بدون از بین بردن چربی طبیعی پوست از بین می برد.

همچنین می توانید چند قاشق شیر تازه و عسل را با هم مخلوط کنید و روی صورت و گردن خود بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند سپس به آرامی پوست خود را بشویید و صورت و گردن خود را خشک کنید.

بلغور جو دوسر

یکی از محبوب ترین راه ها برای تمیز کردن پوست استفاده از بلغور جو دوسر است. بلغور جو دوسر نه تنها یک انتخاب عالی برای صبحانه شماست، بلکه یکی از بهترین پاک کننده های طبیعی صورت است که می توانید در کمد آشپزخانه خود پیدا کنید.

بلغور جو دوسر به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل می کند که وقتی نرم شود و به پوست مالیده شود، به آرامی لایه برداری می کند.

برای استفاده به عنوان یک تصفیه کننده آب، 1/4 فنجان جو دو سر کامل را آسیاب کرده و در یک ظرف در بسته نگهداری کنید.

برای استفاده هر زمان که خواستید، مقداری جو دو سر را با آب یا روغن مخلوط کنید تا خمیری به دست آید و سپس آن را روی پوست خود ماساژ دهید.

سپس با آب گرم بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید. همچنین می توانید جوانه گندم، آرد ذرت یا پودر برنج را قبل از تمیز کردن صورت خود به مخلوط جو دوسر اضافه کنید. روش دیگر، 1 قاشق غذاخوری سیر را با 1 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر و کمی عسل مخلوط کرده و بمالید.

پاکسازی پوست با روغن نارگیل

روغن نارگیل (مانند عسل) یکی از رایج ترین روش های پاکسازی پوست است. روغن نارگیل به دلیل داشتن خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. هنگامی که به درستی استفاده شود، به عنوان یک پاک کننده عالی پوست عمل می کند.

برای پاکسازی پوست با این روغن، آن را در دست گرم کرده و به صورت خود بمالید. سپس پوست را با حرکات دایره ای ماساژ دهید. سپس یک حوله داغ را به مدت کمتر از یک دقیقه روی صورت خود قرار دهید و روغن را با همان حوله پاک کنید.

همچنین می توانید 1 قاشق چایخوری روغن نارگیل را با 1 قاشق چایخوری عسل و 1 قاشق چایخوری ماست مخلوط کنید تا ماسک غلیظی درست شود. مخلوط به دست آمده را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید حدود 15 دقیقه بماند. این کار را به طور مداوم ۲ تا ۳ بار در هفته انجام دهید.

کشک

بر کسی پوشیده نیست که ماست مانند شیر حاوی اسید لاکتیک است که پوست ما را مرطوب می کند و به رفع خشکی و تیرگی کمک می کند.

برای استفاده از این محصول برای پاکسازی صورت، باید 1 تا 2 قاشق غذاخوری ماست را با 1 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری آبلیمو مخلوط کنید.

روشن کن. مواد را مخلوط کرده و مخلوط را روی صورت و گردن بمالید. بعد از 15-20 دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید. این نوع پاکسازی پوست می تواند برای پوست های خشک بسیار مناسب باشد.

لیمو

یکی دیگر از روش های پاکسازی پوست که بسیار آسان و مقرون به صرفه خواهد بود، استفاده از لیمو برای از بین بردن چربی صورت است.

لیمو به ما کمک می کند تا از شر پوست تیره خلاص شویم. برای استفاده از لیمو فقط کافی است آب لیمو را با مقداری شیر یا ماست مخلوط کنید و سپس آن را روی صورت خود بمالید. بعد از چند دقیقه صورت خود را بشویید و از مرطوب کننده معمولی خود استفاده کنید.

همچنین می توانید از آب لیمو برای صورت و گردن خود استفاده کنید. اما این نکته مهم را فراموش نکنید که قبل از استفاده کامل، کمی امتحان کنید. زیرا لیمو می تواند پوست را تحریک کند. همچنین بدون ضد آفتاب بیرون نروید. زیرا آب لیمو باعث می شود پوست شما سبک شود.

مطالعه مقاله کامل: آموزش فیشیال پوست در تهران

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 13

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 134
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 708
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1242
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 11
  • بازدید هفته : 3080
  • بازدید ماه : 15014
  • بازدید سال : 150161
  • بازدید کلی : 566567
  • کدهای اختصاصی