loading...

خزان

بازدید : 51
يکشنبه 18 تير 1402 زمان : 13:00


رینوپلاستی یکی از پنج جراحی است که بیشتر از سایرین بر روی داوطلبان انجام می شود. در طول درمان، جراح پلاستیک وضعیت غضروف و استخوان بینی را اصلاح می کند تا ظاهر مطلوبی از بینی بیمار ایجاد کند. برای مردان و زنانی که از اندازه و شکل بینی خود ناراضی هستند، جراحی زیبایی بینی می تواند روشی مطمئن، موثر و اثبات شده برای رفع مشکلات ظاهری بیمار باشد. هنگامی که این جراحی توسط یک جراح مجرب انجام می شود، نتایج می تواند تعادل اجزای صورت را بهبود بخشد و به بیماران کمک کند تا اعتماد به نفس خود را بازیابند. از رینوپلاستی نیز می توان برای اصلاح عیوب ساختاری مانند بینی آکویلین و مشکلات تنفسی استفاده کرد.

اگر به دنبال جراحی بینی هستید، باید به نکات مهمی در این زمینه توجه کنید. با مطالعه این مقاله می توانید اطلاعات بیشتری در مورد این جراحی بینی، هزینه ها، خطرات و فواید احتمالی آن به دست آورید.

افراد مناسب برای جراحی بینی

اکثر افرادی که از جراحی برای تغییر شکل خود استفاده می کنند از ظاهر فعلی بینی خود راضی نیستند و می خواهند نسبت بینی خود را با سایر قسمت های صورت بهبود بخشند. درصد کمی از این افراد بیمارانی هستند که به دلیل نقص ساختاری یا آسیب های قبلی دچار ناراحتی یا مشکلات تنفسی می شوند. افرادی که برای این عمل مناسب هستند باید از سطح سلامتی مناسبی برخوردار باشند و درک درستی از خطرات و خطرات عمل داشته باشند. تصاویری از جراحی بینی قبل از درمان به بیمار نشان داده می شود. لازم است بیمار انتظارات معقولی از نتایج این درمان داشته باشد. فردی که برای جراحی زیبایی برای تغییر شکل بینی مناسب است ممکن است شرایط زیر را داشته باشد:

داشتن بینی بسیار بزرگ یا بسیار کوچک در مقایسه با سایر قسمت های صورت.

یک توده روی پل بینی وجود دارد.

بینی بزرگ داشته باشید

بینی آنها آویزان، رو به جلو یا خیلی بزرگ به نظر می رسد.

کمی پیاز بخورید

بینی شما خیلی بزرگ یا باریک است.

مشکلات ناشی از سوراخ کردن بینی یا قرار ندادن بینی در مرکز صورت.

به دلیل آسیب دیدگی، نامتقارن بینی دارند.

به دلیل مشکلات مربوط به ساختار داخلی بینی، مشکلات تنفسی مانند انحراف کتف یا سایر مشکلات مربوط به آن دارند.

تکنیک های جراحی بینی

صرف نظر از نوع جراحی زیبایی بینی که بیمار نیاز دارد، پزشک از یکی یا هر دو روش اساسی زیر برای رفع مشکل استفاده می کند:

رینوپلاستی بسته: این جراحی معمولا بهتر از روش های دیگر است زیرا تمام سنگ ها در داخل بینی تشکیل می شوند و نیازی به تشکیل سنگ در خارج از بینی نیست. در این حالت حتی اگر سنگ ها پنهان باشند، جراح می تواند به بسیاری از قسمت های بینی دسترسی پیدا کند و بسیاری از مشکلات زیبایی و ساختاری آن را اصلاح کند.

رینوپلاستی باز: جراحی بینی باز به جراح دسترسی بهتری به غضروف و استخوان های بینی می دهد، اما این روش جای زخم بر روی بینی بیمار می گذارد. در این صورت پزشک می تواند منفذ پوست بینی را در انتهای تیغه میانی (ناحیه بین دو حفره بینی) برداشته و غضروف را ترمیم کند. پس از درمان، از سوراخ های ایجاد شده آثار بسیار ریز روی پوست باقی می ماند که بیشتر در زیر بینی پنهان می شوند.

انتخاب تکنیک مناسب

تکنیک های جراحی بینی باز و بسته می تواند نتایج بسیار رضایت بخشی برای بیمار به همراه داشته باشد. از این نظر، پزشک می تواند بر اساس ظاهر طبیعی بینی و اهداف جراحی، تکنیک مناسب را برای هر بیمار تعیین کند.

انواع جراحی زیبایی بینی

انواع جراحی زیبایی بینی که بر روی بیماران انجام می شود به شرح زیر است:

اصلاح فرم نوک بینی: نوک بینی دقیقاً در انتهای بینی قرار دارد، در برخی موارد یک طرف بینی با طرف دیگر متفاوت است. به عنوان مثال، یک طرف بینی ممکن است بزرگتر، کوچکتر، بالاتر، پایین تر یا کمی از طرف دیگر فاصله داشته باشد. با این حال، جراح می تواند با دستکاری وضعیت غضروف زیر بینی، ظاهری متقارن برای هر دو طرف ایجاد کند.

اصلاح انحراف بینی: انحراف بینی زمانی رخ می دهد که استخوان یا تیغه بینی در ربع چهارم خط وسط صورت نباشد. با توجه به این وضعیت، بینی بیمار به یک طرف کشیده شده به نظر می رسد. اغلب اوقات، انحراف بینی یک مشکل ژنتیکی است، اگرچه آسیب می تواند باعث ایجاد این بیماری شود. اما با کنترل استخوان و تیغه بینی، جراحی می تواند ظاهر آن را برای همیشه صاف کرده و انحراف بینی را از بین ببرد.

برای آشنایی بیشتر با جراحی انحراف بینی بر روی لینک کلیک کرده و مقاله مورد نظر را مشاهده نمایید

بینی فرورفته: گاهی اوقات بینی برخی از افراد دارای گودی بر روی برآمدگی است که به آن مشکل بینی فرورفته می گویند. این مشکل معمولاً با دستکاری غضروف بینی یا استفاده از ایمپلنت یا پروتز درمان می شود. نتایج این درمان می تواند بینی صاف، صاف و یکنواختی را در پل بینی به فرد بدهد.

جراح بینی: برخی از افراد فکر می کنند که بینی آنها از جلو و حتی از پهلو می تواند زیبا به نظر برسد، اما چیزی که این افراد از آن ناراضی هستند، تراکم و حجم بینی آنهاست و به همین دلیل این افراد تمایل دارند. آنها باید بینی خود را نازک کنند. با این حال، اگر بینی فردی به دلیل ساختار استخوانی زیرین پهن باشد، جراح پلاستیک معمولاً می تواند پهنای بینی بیمار را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و در نتیجه ظاهر بینی را به دلخواه خود اصلاح کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جراحی بینی بر روی لینک کلیک کرده و مقاله مورد نظر را مشاهده نمایید

کوچک کردن بینی: اگر بینی شما به وضوح برای صورت شما بزرگ است، می توان از رینوپلاستی برای کاهش اندازه بینی استفاده کرد. اکثر بینی های بزرگ ساختار استخوانی دارند که به راحتی می تواند تغییر کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد جراحی کوچک کردن بینی بر روی لینک کلیک کنید و مقاله مورد نظر را مشاهده کنید

بینی کوچک: همه نمی خواهند بینی کوچکتری داشته باشند. به عنوان مثال، اگر بینی فردی بر اثر تصادف آسیب دیده و پل روی آن شکسته شده باشد یا بینی فرد به طور معمول کوچک باشد، می توان از جراحی زیبایی بینی برای افزایش سایز بینی استفاده کرد و نتیجه مطلوب را به همراه داشت. جراح پلاستیک برای بالا بردن پل بینی از یکی از دو روش زیر استفاده می کند:

روش اول شامل برداشتن غضروف از بینی، گوش ها یا دنده ها و استفاده از آن برای تغییر شکل بینی است.

در روش دوم از ایمپلنت یا پروتزهای ساخته شده از سیلیکون یا سایر مواد استخوان مانند برای ایجاد تغییراتی در شکل بینی بیمار استفاده می شود.

رفع کجی بینی: کجی بینی می تواند به دلیل ضربه یا مشکلات ژنتیکی ایجاد شود، اما مشکلات ژنتیکی شایع ترین علت کجی بینی است. خونریزی بینی ممکن است در اثر هر نوع بینی ایجاد شود. اما اگر در این زمینه مشکلات خاصی دارید، جراح می تواند به سادگی با برش غضروف زیر پل بینی، چین های بینی شما را اصلاح کرده و فرم بینی شما را اصلاح کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد جراحی قوز بینی بر روی لینک کلیک کرده و مقاله مورد نظر را مشاهده نمایید

نوک بینی بزرگ: نوک بینی بزرگ معمولا گرد به نظر می رسد و باعث می شود نوک بینی گردتر از حد معمول یا چاق به نظر برسد. با دستکاری نوک بینی، جراحان می توانند غضروف زیرین را تغییر داده و ظاهر آن را اصلاح کنند.

آماده شدن برای جراحی

قبل از جراحی بینی لازم است بیمار به دوره نقاهت سرعت بخشیده و ناراحتی های احتمالی بعد از جراحی را به حداقل برساند و همچنین برای کاهش خطر عوارض بعد از جراحی بینی به نکات زیر توجه شود:

رژیم غذایی: چند هفته قبل از جراحی بینی، رعایت یک رژیم غذایی سالم برای بیماران مهم است. تغذیه مناسب می تواند سرعت بهبودی بیمار را افزایش داده و خطر عفونت را کاهش دهد.

داروها: در حین آماده شدن برای جراحی بینی، بیمار باید تمام داروهایی را که در حال حاضر مصرف می کند به پزشک اطلاع دهد. در واقع مصرف برخی داروها می تواند قبل یا بعد از جراحی برای بیمار مشکل ایجاد کند. بنابراین، پزشک می تواند به طور موقت استفاده از دارو را ممنوع کند یا داروهای جایگزین ایمن تری را برای بیمار تجویز کند.

سیگار کشیدن: استفاده از تنباکو می تواند گردش خون را در بدن کند کند. زیرا در این حالت اکسیژن نمی تواند به سرعت به محل هایی که ترک ایجاد می شود برسد، افراد سیگاری دوره بهبودی طولانی تری دارند و احتمال عفونت بیشتر است و احتمال باقی ماندن دندان ها روی صورت بیشتر است. اگرچه این درمان در افراد سیگاری قابل استفاده است، اما این افراد باید حداقل دو هفته قبل و دو هفته بعد از جراحی از کشیدن سیگار خودداری کنند.

روز عمل: شب قبل از جراحی بینی بیمار باید استراحت خوبی داشته باشد و بعد از نیمه شب از خوردن و آشامیدن خودداری کند. قبل از مراجعه به بیمارستان یا مرکز مراقبت های جراحی، بیمار باید صورت و موهای خود را بشوید تا از آلودگی باکتریایی جلوگیری شود. به دلایل خاص، در این زمان نباید از لوازم آرایشی یا سایر محصولات زیبایی استفاده کرد.

عمل جراحی

از آنجایی که امروزه بسیاری از انواع جراحی بینی با اهداف درمانی متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند، روش جراحی بستگی زیادی به ویژگی های هر فرد دارد. اما برای انواع جراحی بینی باید اقدامات خاصی در این زمینه انجام شود.

بی هوشی

پزشکان جراحی بینی را به یکی از دو روش زیر انجام می دهند:

بیهوشی عمومی: که با ماسک یا تزریق انجام می شود و بیمار را در خواب کامل قرار می دهد.

بیهوشی با تزریق در ورید بیمار: در این حالت پزشک در ناحیه موضعی با تزریق ماده بی حس کننده قوی به داخل رگ، صورت بیمار را بی حس می کند. به این ترتیب بیمار به خواب می رود و با از بین رفتن بیهوشی، قسمت زیادی از عمل را به خاطر نمی آورد.

به منظور انتخاب روش آرامبخشی مناسب برای جراحی بینی، پزشک از نزدیک با بیمار صحبت خواهد کرد.

روش های جراحی

پس از اثربخشی بیهوشی، جراح برش‌های کوچکی در سوراخ‌های بینی یا قسمت پایینی تیغه بینی ایجاد می‌کند. به این ترتیب جراح پوست بینی را با دقت برداشته و به استخوان و غضروف می رسد. سپس بافت مورد نیاز را بردارید یا در صورت لزوم از پاک کننده بافت استفاده کنید. معمولاً پزشک از روش های محافظه کارانه برای تأثیرات جراحی بر روی بافت های ناحیه درمان استفاده می کند و با استفاده از روش های مناسب سعی در ایجاد ظاهر مطلوب بیمار دارد. پس از اتمام عمل بازسازی بینی، پزشک پوست بینی برداشته شده را به حالت اولیه باز می گرداند و ظاهر جدیدی برای بینی ایجاد می کند. در نهایت شکاف های ایجاد شده بسته می شوند.

بینی خود را بپوشید

در روزهای اول پس از جراحی بینی، محافظت از تغییرات ایجاد شده در بافت بینی مهم است. پس از بستن شکاف های ایجاد شده در حین عمل، جراح برای حفظ ظاهر جدید بینی از آتل استفاده می کند. در برخی موارد، پزشک از پدهای گاز استریل یا بانداژهای مخصوص داخل سوراخ های بینی نیز استفاده می کند. به این ترتیب می توان خونریزی بیمار را کاهش داد و سپتوم بینی را در محل جدید تثبیت کرد. با این حال، استفاده از گاز استریل ممکن است باعث ناراحتی بیمار شود. گاز بینی معمولاً ظرف چند روز پس از جراحی بینی برداشته می شود و در صورت لزوم از چسب مخصوص برای حفظ نتایج جراحی استفاده می شود.

بهبودی و مراقبت بعد از جراحی

رینوپلاستی به چندین هفته زمان بهبودی نیاز دارد و بیماران باید اقدامات خاصی را برای بهبودی سریعتر انجام دهند و اطمینان حاصل کنند که نتایج زیبایی شناسی و مراقبت های لازم را برای جراحی بینی به دست می آورند.

روزهای اول بعد از جراحی

در 48 ساعت اول پس از جراحی بینی، بیمار باید استراحت کافی داشته باشد. به خصوص در این زمان، بیماران باید به نکات زیر توجه کنند:

در حالت سر به بالا بخوابید

از کلاه استفاده کنید

در این مدت برای جلوگیری از تورم لب بالا و بینی در اثر مسواک زدن، دندان ها و دهان و بینی را به آرامی مسواک بزنید، پیشگیری از التهاب مهم است.

صورت خود را تا حد امکان ساکت نگه دارید

از کمپرس سرد برای مرکز بینی و دهان استفاده کنید

از غذاهای نرم که سرشار از مواد مغذی و فیبر هستند استفاده کنید

برای استحمام به جای دوش از وان حمام استفاده کنید و هنگام استحمام بانداژ را از روی بینی خود جدا نکنید.

از دمیدن هوا با سرعت زیاد از بینی خودداری کنید

بانداژ و سواب استریل بینی طبق نظر پزشک باید به طور مرتب تعویض شود.

هفته های اول پس از درمان

به طور معمول، بیماران می توانند دو هفته پس از جراحی بینی به محل کار خود بازگردند. اما در این زمان لازم است سطح فعالیت بیمار کنترل شود و از بافت حساس بینی محافظت شود. در این زمان بیماران باید به نکات زیر توجه کنند:

تا زمانی که جراح اجازه ندهد از فعالیت شدید خودداری کنید.

برای کاهش تورم بینی بعد از جراحی از مصرف غذاهای غنی از سدیم خودداری کنید.

در بیرون از منزل از کرم ضد آفتاب با سطح SPS حداقل 30 استفاده کنید.

حداقل به مدت چهار هفته از زدن عینک های طبی یا آفتابی خودداری کنید. در صورت لزوم بیمار می تواند در این مدت از عینک های مخصوص چانه دار استفاده کند تا فرم عینک حفظ شود.

مراجعه منظم به پزشک پس از جراحی برای بیماران بسیار مهم است. معمولا اولین ملاقات با پزشک حدود یک هفته بعد از جراحی بینی است. در این زمان پزشک بخیه ها و بانداژهای داخل بینی را برمی دارد. علاوه بر این، وضعیت بیمار در چند ماه آینده به طور منظم کنترل می شود.

نتایج عملیات را مشاهده کنید

می توان از خشک کردن بینی برای رفع مشکلات زیبایی استفاده کرد. این جراحی می تواند تعادل بیشتری بین قسمت های صورت ایجاد کند و بیرون زدگی یا عدم تقارن بینی را اصلاح کند. رینوپلاستی نیز می تواند نقش موثری در کاهش سایز بینی داشته باشد. با این حال، برای نتایج مطلوب، مهم است که بیماران قبل از جراحی با جراح صادق باشند.

جراحی بینی از این نظر منحصر به فرد است که ممکن است یک سال طول بکشد تا نتایج نهایی را مشاهده کنید. در این صورت عوارض جانبی مانند تورم و کبودی اطراف بینی و چشم ها می تواند از مشاهده نتایج در ناحیه بینی در دو تا سه هفته اول پس از جراحی جلوگیری کند. به این ترتیب بیمار باید نسبت به نتیجه نهایی درمان خود صبور باشد. در چند ماه اول پس از جراحی، بینی به تدریج ظاهر جدید خود را به دست می آورد. از آنجایی که نتایج نهایی این درمان زمان بر است، معمولاً پزشکان از بیماران می خواهند که حداقل یک سال برای اصلاح بینی صبور باشند.

مزایای

رینوپلاستی مزایای خاصی به شرح زیر دارد:

ایجاد تعادل بین اجزای صورت: عدم تعادل جزئی در موقعیت بینی می تواند باعث ایجاد نقص های جدی در ظاهر فرد شود. به این ترتیب جراحی بینی می تواند چهره متعادل تری برای بیمار ایجاد کند.

بهبود ظاهر: تغییر شکل پل بینی یا نوک بینی می تواند توجه افراد را به سایر قسمت های صورت جلب کند.

اندازه متناسب: کاهش جزئی پهنای بینی می تواند تاثیر بسزایی در تناسب بینی با بقیه قسمت های صورت فرد داشته باشد.

برداشتن توده ها یا اصلاح انحراف بینی: قوز بینی در اثر عوامل ارثی یا ضربه ایجاد می شود. رینوپلاستی می تواند عیوب پل بینی را اصلاح کند.

علاوه بر مزایای زیبایی، جراحی بینی می تواند از مشکلات سلامتی نیز جلوگیری کند. دو مزیت اصلی این روش برای اصلاح عملکرد بینی عبارتند از:

بهبود مشکلات تنفسی: جراحی بینی می تواند راه های باریک بینی را باز کند و مشکلات ساختاری آن را بهبود بخشد. بنابراین، این جراحی می تواند به بهبود مشکلات تنفسی کمک کند.

اصلاح عیوب مادرزادی: جراحی بینی می تواند مشکلات خارجی و همچنین مشکلات مادرزادی داخل بینی مانند انحراف تیغه بینی را اصلاح کند.

هنگامی که از جراحی بینی برای اصلاح مشکلات ساختاری استفاده می شود، شرکت های بیمه می توانند هزینه آن را پوشش دهند.

عوارض جانبی موقت پس از جراحی

اگرچه عوارض جانبی طولانی مدت در این جراحی نادر است، اما جراحی بینی می تواند عوارض جانبی موقتی را برای فرد ایجاد کند:

کبودی: کبودی معمولا در اطراف چشم ایجاد می شود و 10 روز پس از جراحی ناپدید می شود.

معایب: بیماران ممکن است کمی ناراحتی و التهاب را تجربه کنند، به خصوص در ناحیه تغییر شکل بینی یا در بافت برداشته شده برای پیوند استخوان. در بیشتر موارد، بیماران می توانند با مصرف مسکن های بدون نسخه، ناراحتی خود را کاهش دهند.

تورم: بیشتر تورمی که بعد از جراحی ایجاد می شود معمولاً پس از چند هفته از بین می رود. با این حال، شش ماه تا یک سال طول می کشد تا شرایط کامل شود.

عوارض جانبی بیهوشی: برخی افراد ممکن است پس از استفاده از بیهوشی احساس تهوع کنند که می تواند باعث تغییرات موقت صدا و تولید بیش از حد مخاط شود.

خون دماغ: داشتن خون دماغ تا 72 ساعت بعد از عمل طبیعی است. اگرچه خونریزی احتمالی پس از این دوره معمولاً خطرناک نیست، اما در صورت مشاهده این شرایط، بیمار باید خونریزی بینی را به جراح گزارش دهد.

خطرات

اگر این جراحی توسط یک جراح پلاستیک مجرب انجام شود، می تواند یک عمل بی خطر با عوارض طولانی مدت محدود برای بیمار باشد. با این حال، هر عملیاتی دارای سطح معینی از خطر و خطر است. به همین دلیل بیمار باید از این خطرات آگاه باشد و روند بهبودی را طبق دستورات مراقبتی جراح تحت نظر داشته باشد. در صورت مشاهده علائم پاتولوژیک در طول دوره نقاهت بیمار، لازم است در این مورد با پزشک معالج ملاقات شود.

عوارض جانبی احتمالی

خطرات جراحی بینی، اگرچه نادر است، شامل موارد زیر است:

یک عفونت

آلرژی یا عدم تحمل به داروهای بیهوشی

نتایج منفی زیبایی شامل عدم تقارن بینی است

اسکارهای ناخواسته بعد از جراحی

بی‌حس

مشکلات تنفسی

خونریزی مزمن بینی

سوراخ شدن سپتوم بینی

هماتوم (جمع شدن خون در زیر پوست)

رگ های خونی را قطع کنید

امکان اقدام اصلاحی

قیمت و هزینه

از آنجایی که جراحی بینی برای هر بیمار متفاوت است، هزینه جراحی بینی متفاوت است و به عوامل زیادی بستگی دارد. بنابراین، بیماران باید هزینه کل جراحی را با پزشک خود در میان بگذارند و در مورد روش های پرداخت و برنامه های مالی که ممکن است استفاده شود، اطلاعات کسب کنند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد هزینه و هزینه جراحی بینی بر روی لینک کلیک کرده و مقاله مورد نظر را مشاهده نمایید

تزریق ژل بینی به ویژه برای بیمارانی که به دنبال جراحی بینی ترمیمی و رینوپلاستی غیر جراحی (جراحی کلیه) هستند، مناسب است. رینوپلاستی ساختارهای داخلی بینی را ضعیف می کند و جراحی های مکرر می تواند به بینی شما آسیب برساند. از سوی دیگر، اصلاح ناهنجاری ها و ناهنجاری های جزئی با جراحی می تواند بسیار دشوار و پیچیده باشد. در این صورت استفاده از ژل تزریقی برای فرم دهی به بینی بسیار مناسب تر است و می توان ناهنجاری ناشی از این روش را بدون آسیب رساندن به ساختارهای حساس بینی برطرف کرد.

مراجعه به مرجع: https://pezeshke-shahr.com/جراحی/جراح-زیبایی-بینی-در-شیراز/


رینوپلاستی یکی از پنج جراحی است که بیشتر از سایرین بر روی داوطلبان انجام می شود. در طول درمان، جراح پلاستیک وضعیت غضروف و استخوان بینی را اصلاح می کند تا ظاهر مطلوبی از بینی بیمار ایجاد کند. برای مردان و زنانی که از اندازه و شکل بینی خود ناراضی هستند، جراحی زیبایی بینی می تواند روشی مطمئن، موثر و اثبات شده برای رفع مشکلات ظاهری بیمار باشد. هنگامی که این جراحی توسط یک جراح مجرب انجام می شود، نتایج می تواند تعادل اجزای صورت را بهبود بخشد و به بیماران کمک کند تا اعتماد به نفس خود را بازیابند. از رینوپلاستی نیز می توان برای اصلاح عیوب ساختاری مانند بینی آکویلین و مشکلات تنفسی استفاده کرد.

اگر به دنبال جراحی بینی هستید، باید به نکات مهمی در این زمینه توجه کنید. با مطالعه این مقاله می توانید اطلاعات بیشتری در مورد این جراحی بینی، هزینه ها، خطرات و فواید احتمالی آن به دست آورید.

افراد مناسب برای جراحی بینی

اکثر افرادی که از جراحی برای تغییر شکل خود استفاده می کنند از ظاهر فعلی بینی خود راضی نیستند و می خواهند نسبت بینی خود را با سایر قسمت های صورت بهبود بخشند. درصد کمی از این افراد بیمارانی هستند که به دلیل نقص ساختاری یا آسیب های قبلی دچار ناراحتی یا مشکلات تنفسی می شوند. افرادی که برای این عمل مناسب هستند باید از سطح سلامتی مناسبی برخوردار باشند و درک درستی از خطرات و خطرات عمل داشته باشند. تصاویری از جراحی بینی قبل از درمان به بیمار نشان داده می شود. لازم است بیمار انتظارات معقولی از نتایج این درمان داشته باشد. فردی که برای جراحی زیبایی برای تغییر شکل بینی مناسب است ممکن است شرایط زیر را داشته باشد:

داشتن بینی بسیار بزرگ یا بسیار کوچک در مقایسه با سایر قسمت های صورت.

یک توده روی پل بینی وجود دارد.

بینی بزرگ داشته باشید

بینی آنها آویزان، رو به جلو یا خیلی بزرگ به نظر می رسد.

کمی پیاز بخورید

بینی شما خیلی بزرگ یا باریک است.

مشکلات ناشی از سوراخ کردن بینی یا قرار ندادن بینی در مرکز صورت.

به دلیل آسیب دیدگی، نامتقارن بینی دارند.

به دلیل مشکلات مربوط به ساختار داخلی بینی، مشکلات تنفسی مانند انحراف کتف یا سایر مشکلات مربوط به آن دارند.

تکنیک های جراحی بینی

صرف نظر از نوع جراحی زیبایی بینی که بیمار نیاز دارد، پزشک از یکی یا هر دو روش اساسی زیر برای رفع مشکل استفاده می کند:

رینوپلاستی بسته: این جراحی معمولا بهتر از روش های دیگر است زیرا تمام سنگ ها در داخل بینی تشکیل می شوند و نیازی به تشکیل سنگ در خارج از بینی نیست. در این حالت حتی اگر سنگ ها پنهان باشند، جراح می تواند به بسیاری از قسمت های بینی دسترسی پیدا کند و بسیاری از مشکلات زیبایی و ساختاری آن را اصلاح کند.

رینوپلاستی باز: جراحی بینی باز به جراح دسترسی بهتری به غضروف و استخوان های بینی می دهد، اما این روش جای زخم بر روی بینی بیمار می گذارد. در این صورت پزشک می تواند منفذ پوست بینی را در انتهای تیغه میانی (ناحیه بین دو حفره بینی) برداشته و غضروف را ترمیم کند. پس از درمان، از سوراخ های ایجاد شده آثار بسیار ریز روی پوست باقی می ماند که بیشتر در زیر بینی پنهان می شوند.

انتخاب تکنیک مناسب

تکنیک های جراحی بینی باز و بسته می تواند نتایج بسیار رضایت بخشی برای بیمار به همراه داشته باشد. از این نظر، پزشک می تواند بر اساس ظاهر طبیعی بینی و اهداف جراحی، تکنیک مناسب را برای هر بیمار تعیین کند.

انواع جراحی زیبایی بینی

انواع جراحی زیبایی بینی که بر روی بیماران انجام می شود به شرح زیر است:

اصلاح فرم نوک بینی: نوک بینی دقیقاً در انتهای بینی قرار دارد، در برخی موارد یک طرف بینی با طرف دیگر متفاوت است. به عنوان مثال، یک طرف بینی ممکن است بزرگتر، کوچکتر، بالاتر، پایین تر یا کمی از طرف دیگر فاصله داشته باشد. با این حال، جراح می تواند با دستکاری وضعیت غضروف زیر بینی، ظاهری متقارن برای هر دو طرف ایجاد کند.

اصلاح انحراف بینی: انحراف بینی زمانی رخ می دهد که استخوان یا تیغه بینی در ربع چهارم خط وسط صورت نباشد. با توجه به این وضعیت، بینی بیمار به یک طرف کشیده شده به نظر می رسد. اغلب اوقات، انحراف بینی یک مشکل ژنتیکی است، اگرچه آسیب می تواند باعث ایجاد این بیماری شود. اما با کنترل استخوان و تیغه بینی، جراحی می تواند ظاهر آن را برای همیشه صاف کرده و انحراف بینی را از بین ببرد.

برای آشنایی بیشتر با جراحی انحراف بینی بر روی لینک کلیک کرده و مقاله مورد نظر را مشاهده نمایید

بینی فرورفته: گاهی اوقات بینی برخی از افراد دارای گودی بر روی برآمدگی است که به آن مشکل بینی فرورفته می گویند. این مشکل معمولاً با دستکاری غضروف بینی یا استفاده از ایمپلنت یا پروتز درمان می شود. نتایج این درمان می تواند بینی صاف، صاف و یکنواختی را در پل بینی به فرد بدهد.

جراح بینی: برخی از افراد فکر می کنند که بینی آنها از جلو و حتی از پهلو می تواند زیبا به نظر برسد، اما چیزی که این افراد از آن ناراضی هستند، تراکم و حجم بینی آنهاست و به همین دلیل این افراد تمایل دارند. آنها باید بینی خود را نازک کنند. با این حال، اگر بینی فردی به دلیل ساختار استخوانی زیرین پهن باشد، جراح پلاستیک معمولاً می تواند پهنای بینی بیمار را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و در نتیجه ظاهر بینی را به دلخواه خود اصلاح کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جراحی بینی بر روی لینک کلیک کرده و مقاله مورد نظر را مشاهده نمایید

کوچک کردن بینی: اگر بینی شما به وضوح برای صورت شما بزرگ است، می توان از رینوپلاستی برای کاهش اندازه بینی استفاده کرد. اکثر بینی های بزرگ ساختار استخوانی دارند که به راحتی می تواند تغییر کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد جراحی کوچک کردن بینی بر روی لینک کلیک کنید و مقاله مورد نظر را مشاهده کنید

بینی کوچک: همه نمی خواهند بینی کوچکتری داشته باشند. به عنوان مثال، اگر بینی فردی بر اثر تصادف آسیب دیده و پل روی آن شکسته شده باشد یا بینی فرد به طور معمول کوچک باشد، می توان از جراحی زیبایی بینی برای افزایش سایز بینی استفاده کرد و نتیجه مطلوب را به همراه داشت. جراح پلاستیک برای بالا بردن پل بینی از یکی از دو روش زیر استفاده می کند:

روش اول شامل برداشتن غضروف از بینی، گوش ها یا دنده ها و استفاده از آن برای تغییر شکل بینی است.

در روش دوم از ایمپلنت یا پروتزهای ساخته شده از سیلیکون یا سایر مواد استخوان مانند برای ایجاد تغییراتی در شکل بینی بیمار استفاده می شود.

رفع کجی بینی: کجی بینی می تواند به دلیل ضربه یا مشکلات ژنتیکی ایجاد شود، اما مشکلات ژنتیکی شایع ترین علت کجی بینی است. خونریزی بینی ممکن است در اثر هر نوع بینی ایجاد شود. اما اگر در این زمینه مشکلات خاصی دارید، جراح می تواند به سادگی با برش غضروف زیر پل بینی، چین های بینی شما را اصلاح کرده و فرم بینی شما را اصلاح کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد جراحی قوز بینی بر روی لینک کلیک کرده و مقاله مورد نظر را مشاهده نمایید

نوک بینی بزرگ: نوک بینی بزرگ معمولا گرد به نظر می رسد و باعث می شود نوک بینی گردتر از حد معمول یا چاق به نظر برسد. با دستکاری نوک بینی، جراحان می توانند غضروف زیرین را تغییر داده و ظاهر آن را اصلاح کنند.

آماده شدن برای جراحی

قبل از جراحی بینی لازم است بیمار به دوره نقاهت سرعت بخشیده و ناراحتی های احتمالی بعد از جراحی را به حداقل برساند و همچنین برای کاهش خطر عوارض بعد از جراحی بینی به نکات زیر توجه شود:

رژیم غذایی: چند هفته قبل از جراحی بینی، رعایت یک رژیم غذایی سالم برای بیماران مهم است. تغذیه مناسب می تواند سرعت بهبودی بیمار را افزایش داده و خطر عفونت را کاهش دهد.

داروها: در حین آماده شدن برای جراحی بینی، بیمار باید تمام داروهایی را که در حال حاضر مصرف می کند به پزشک اطلاع دهد. در واقع مصرف برخی داروها می تواند قبل یا بعد از جراحی برای بیمار مشکل ایجاد کند. بنابراین، پزشک می تواند به طور موقت استفاده از دارو را ممنوع کند یا داروهای جایگزین ایمن تری را برای بیمار تجویز کند.

سیگار کشیدن: استفاده از تنباکو می تواند گردش خون را در بدن کند کند. زیرا در این حالت اکسیژن نمی تواند به سرعت به محل هایی که ترک ایجاد می شود برسد، افراد سیگاری دوره بهبودی طولانی تری دارند و احتمال عفونت بیشتر است و احتمال باقی ماندن دندان ها روی صورت بیشتر است. اگرچه این درمان در افراد سیگاری قابل استفاده است، اما این افراد باید حداقل دو هفته قبل و دو هفته بعد از جراحی از کشیدن سیگار خودداری کنند.

روز عمل: شب قبل از جراحی بینی بیمار باید استراحت خوبی داشته باشد و بعد از نیمه شب از خوردن و آشامیدن خودداری کند. قبل از مراجعه به بیمارستان یا مرکز مراقبت های جراحی، بیمار باید صورت و موهای خود را بشوید تا از آلودگی باکتریایی جلوگیری شود. به دلایل خاص، در این زمان نباید از لوازم آرایشی یا سایر محصولات زیبایی استفاده کرد.

عمل جراحی

از آنجایی که امروزه بسیاری از انواع جراحی بینی با اهداف درمانی متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند، روش جراحی بستگی زیادی به ویژگی های هر فرد دارد. اما برای انواع جراحی بینی باید اقدامات خاصی در این زمینه انجام شود.

بی هوشی

پزشکان جراحی بینی را به یکی از دو روش زیر انجام می دهند:

بیهوشی عمومی: که با ماسک یا تزریق انجام می شود و بیمار را در خواب کامل قرار می دهد.

بیهوشی با تزریق در ورید بیمار: در این حالت پزشک در ناحیه موضعی با تزریق ماده بی حس کننده قوی به داخل رگ، صورت بیمار را بی حس می کند. به این ترتیب بیمار به خواب می رود و با از بین رفتن بیهوشی، قسمت زیادی از عمل را به خاطر نمی آورد.

به منظور انتخاب روش آرامبخشی مناسب برای جراحی بینی، پزشک از نزدیک با بیمار صحبت خواهد کرد.

روش های جراحی

پس از اثربخشی بیهوشی، جراح برش‌های کوچکی در سوراخ‌های بینی یا قسمت پایینی تیغه بینی ایجاد می‌کند. به این ترتیب جراح پوست بینی را با دقت برداشته و به استخوان و غضروف می رسد. سپس بافت مورد نیاز را بردارید یا در صورت لزوم از پاک کننده بافت استفاده کنید. معمولاً پزشک از روش های محافظه کارانه برای تأثیرات جراحی بر روی بافت های ناحیه درمان استفاده می کند و با استفاده از روش های مناسب سعی در ایجاد ظاهر مطلوب بیمار دارد. پس از اتمام عمل بازسازی بینی، پزشک پوست بینی برداشته شده را به حالت اولیه باز می گرداند و ظاهر جدیدی برای بینی ایجاد می کند. در نهایت شکاف های ایجاد شده بسته می شوند.

بینی خود را بپوشید

در روزهای اول پس از جراحی بینی، محافظت از تغییرات ایجاد شده در بافت بینی مهم است. پس از بستن شکاف های ایجاد شده در حین عمل، جراح برای حفظ ظاهر جدید بینی از آتل استفاده می کند. در برخی موارد، پزشک از پدهای گاز استریل یا بانداژهای مخصوص داخل سوراخ های بینی نیز استفاده می کند. به این ترتیب می توان خونریزی بیمار را کاهش داد و سپتوم بینی را در محل جدید تثبیت کرد. با این حال، استفاده از گاز استریل ممکن است باعث ناراحتی بیمار شود. گاز بینی معمولاً ظرف چند روز پس از جراحی بینی برداشته می شود و در صورت لزوم از چسب مخصوص برای حفظ نتایج جراحی استفاده می شود.

بهبودی و مراقبت بعد از جراحی

رینوپلاستی به چندین هفته زمان بهبودی نیاز دارد و بیماران باید اقدامات خاصی را برای بهبودی سریعتر انجام دهند و اطمینان حاصل کنند که نتایج زیبایی شناسی و مراقبت های لازم را برای جراحی بینی به دست می آورند.

روزهای اول بعد از جراحی

در 48 ساعت اول پس از جراحی بینی، بیمار باید استراحت کافی داشته باشد. به خصوص در این زمان، بیماران باید به نکات زیر توجه کنند:

در حالت سر به بالا بخوابید

از کلاه استفاده کنید

در این مدت برای جلوگیری از تورم لب بالا و بینی در اثر مسواک زدن، دندان ها و دهان و بینی را به آرامی مسواک بزنید، پیشگیری از التهاب مهم است.

صورت خود را تا حد امکان ساکت نگه دارید

از کمپرس سرد برای مرکز بینی و دهان استفاده کنید

از غذاهای نرم که سرشار از مواد مغذی و فیبر هستند استفاده کنید

برای استحمام به جای دوش از وان حمام استفاده کنید و هنگام استحمام بانداژ را از روی بینی خود جدا نکنید.

از دمیدن هوا با سرعت زیاد از بینی خودداری کنید

بانداژ و سواب استریل بینی طبق نظر پزشک باید به طور مرتب تعویض شود.

هفته های اول پس از درمان

به طور معمول، بیماران می توانند دو هفته پس از جراحی بینی به محل کار خود بازگردند. اما در این زمان لازم است سطح فعالیت بیمار کنترل شود و از بافت حساس بینی محافظت شود. در این زمان بیماران باید به نکات زیر توجه کنند:

تا زمانی که جراح اجازه ندهد از فعالیت شدید خودداری کنید.

برای کاهش تورم بینی بعد از جراحی از مصرف غذاهای غنی از سدیم خودداری کنید.

در بیرون از منزل از کرم ضد آفتاب با سطح SPS حداقل 30 استفاده کنید.

حداقل به مدت چهار هفته از زدن عینک های طبی یا آفتابی خودداری کنید. در صورت لزوم بیمار می تواند در این مدت از عینک های مخصوص چانه دار استفاده کند تا فرم عینک حفظ شود.

مراجعه منظم به پزشک پس از جراحی برای بیماران بسیار مهم است. معمولا اولین ملاقات با پزشک حدود یک هفته بعد از جراحی بینی است. در این زمان پزشک بخیه ها و بانداژهای داخل بینی را برمی دارد. علاوه بر این، وضعیت بیمار در چند ماه آینده به طور منظم کنترل می شود.

نتایج عملیات را مشاهده کنید

می توان از خشک کردن بینی برای رفع مشکلات زیبایی استفاده کرد. این جراحی می تواند تعادل بیشتری بین قسمت های صورت ایجاد کند و بیرون زدگی یا عدم تقارن بینی را اصلاح کند. رینوپلاستی نیز می تواند نقش موثری در کاهش سایز بینی داشته باشد. با این حال، برای نتایج مطلوب، مهم است که بیماران قبل از جراحی با جراح صادق باشند.

جراحی بینی از این نظر منحصر به فرد است که ممکن است یک سال طول بکشد تا نتایج نهایی را مشاهده کنید. در این صورت عوارض جانبی مانند تورم و کبودی اطراف بینی و چشم ها می تواند از مشاهده نتایج در ناحیه بینی در دو تا سه هفته اول پس از جراحی جلوگیری کند. به این ترتیب بیمار باید نسبت به نتیجه نهایی درمان خود صبور باشد. در چند ماه اول پس از جراحی، بینی به تدریج ظاهر جدید خود را به دست می آورد. از آنجایی که نتایج نهایی این درمان زمان بر است، معمولاً پزشکان از بیماران می خواهند که حداقل یک سال برای اصلاح بینی صبور باشند.

مزایای

رینوپلاستی مزایای خاصی به شرح زیر دارد:

ایجاد تعادل بین اجزای صورت: عدم تعادل جزئی در موقعیت بینی می تواند باعث ایجاد نقص های جدی در ظاهر فرد شود. به این ترتیب جراحی بینی می تواند چهره متعادل تری برای بیمار ایجاد کند.

بهبود ظاهر: تغییر شکل پل بینی یا نوک بینی می تواند توجه افراد را به سایر قسمت های صورت جلب کند.

اندازه متناسب: کاهش جزئی پهنای بینی می تواند تاثیر بسزایی در تناسب بینی با بقیه قسمت های صورت فرد داشته باشد.

برداشتن توده ها یا اصلاح انحراف بینی: قوز بینی در اثر عوامل ارثی یا ضربه ایجاد می شود. رینوپلاستی می تواند عیوب پل بینی را اصلاح کند.

علاوه بر مزایای زیبایی، جراحی بینی می تواند از مشکلات سلامتی نیز جلوگیری کند. دو مزیت اصلی این روش برای اصلاح عملکرد بینی عبارتند از:

بهبود مشکلات تنفسی: جراحی بینی می تواند راه های باریک بینی را باز کند و مشکلات ساختاری آن را بهبود بخشد. بنابراین، این جراحی می تواند به بهبود مشکلات تنفسی کمک کند.

اصلاح عیوب مادرزادی: جراحی بینی می تواند مشکلات خارجی و همچنین مشکلات مادرزادی داخل بینی مانند انحراف تیغه بینی را اصلاح کند.

هنگامی که از جراحی بینی برای اصلاح مشکلات ساختاری استفاده می شود، شرکت های بیمه می توانند هزینه آن را پوشش دهند.

عوارض جانبی موقت پس از جراحی

اگرچه عوارض جانبی طولانی مدت در این جراحی نادر است، اما جراحی بینی می تواند عوارض جانبی موقتی را برای فرد ایجاد کند:

کبودی: کبودی معمولا در اطراف چشم ایجاد می شود و 10 روز پس از جراحی ناپدید می شود.

معایب: بیماران ممکن است کمی ناراحتی و التهاب را تجربه کنند، به خصوص در ناحیه تغییر شکل بینی یا در بافت برداشته شده برای پیوند استخوان. در بیشتر موارد، بیماران می توانند با مصرف مسکن های بدون نسخه، ناراحتی خود را کاهش دهند.

تورم: بیشتر تورمی که بعد از جراحی ایجاد می شود معمولاً پس از چند هفته از بین می رود. با این حال، شش ماه تا یک سال طول می کشد تا شرایط کامل شود.

عوارض جانبی بیهوشی: برخی افراد ممکن است پس از استفاده از بیهوشی احساس تهوع کنند که می تواند باعث تغییرات موقت صدا و تولید بیش از حد مخاط شود.

خون دماغ: داشتن خون دماغ تا 72 ساعت بعد از عمل طبیعی است. اگرچه خونریزی احتمالی پس از این دوره معمولاً خطرناک نیست، اما در صورت مشاهده این شرایط، بیمار باید خونریزی بینی را به جراح گزارش دهد.

خطرات

اگر این جراحی توسط یک جراح پلاستیک مجرب انجام شود، می تواند یک عمل بی خطر با عوارض طولانی مدت محدود برای بیمار باشد. با این حال، هر عملیاتی دارای سطح معینی از خطر و خطر است. به همین دلیل بیمار باید از این خطرات آگاه باشد و روند بهبودی را طبق دستورات مراقبتی جراح تحت نظر داشته باشد. در صورت مشاهده علائم پاتولوژیک در طول دوره نقاهت بیمار، لازم است در این مورد با پزشک معالج ملاقات شود.

عوارض جانبی احتمالی

خطرات جراحی بینی، اگرچه نادر است، شامل موارد زیر است:

یک عفونت

آلرژی یا عدم تحمل به داروهای بیهوشی

نتایج منفی زیبایی شامل عدم تقارن بینی است

اسکارهای ناخواسته بعد از جراحی

بی‌حس

مشکلات تنفسی

خونریزی مزمن بینی

سوراخ شدن سپتوم بینی

هماتوم (جمع شدن خون در زیر پوست)

رگ های خونی را قطع کنید

امکان اقدام اصلاحی

قیمت و هزینه

از آنجایی که جراحی بینی برای هر بیمار متفاوت است، هزینه جراحی بینی متفاوت است و به عوامل زیادی بستگی دارد. بنابراین، بیماران باید هزینه کل جراحی را با پزشک خود در میان بگذارند و در مورد روش های پرداخت و برنامه های مالی که ممکن است استفاده شود، اطلاعات کسب کنند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد هزینه و هزینه جراحی بینی بر روی لینک کلیک کرده و مقاله مورد نظر را مشاهده نمایید

تزریق ژل بینی به ویژه برای بیمارانی که به دنبال جراحی بینی ترمیمی و رینوپلاستی غیر جراحی (جراحی کلیه) هستند، مناسب است. رینوپلاستی ساختارهای داخلی بینی را ضعیف می کند و جراحی های مکرر می تواند به بینی شما آسیب برساند. از سوی دیگر، اصلاح ناهنجاری ها و ناهنجاری های جزئی با جراحی می تواند بسیار دشوار و پیچیده باشد. در این صورت استفاده از ژل تزریقی برای فرم دهی به بینی بسیار مناسب تر است و می توان ناهنجاری ناشی از این روش را بدون آسیب رساندن به ساختارهای حساس بینی برطرف کرد.

مراجعه به مرجع: https://pezeshke-shahr.com/جراحی/جراح-زیبایی-بینی-در-شیراز/

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 13

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 131
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 694
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 973
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 3873
  • بازدید ماه : 8368
  • بازدید سال : 143515
  • بازدید کلی : 559921
  • کدهای اختصاصی